پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاكسي سورن پلاس مناسب ترین گزینه برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی

سورن خودرويي از نسل خانواده سمند، با طراحي و آپشن هاي متفاوت، سال هاست كه به دليل زيبايي، جادار بودن، آسايش داخل كابين، ايمني بالا، كيفيت محصول و خدمات پس از فروش مناسب، يكي از خودروهای جذاب و پر طرفدار بازارهاي داخلي است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  پيش از تحريم ها و هجوم […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۸ شهریور ۱۴۰۱

سورن خودرويي از نسل خانواده سمند، با طراحي و آپشن هاي متفاوت، سال هاست كه به دليل زيبايي، جادار بودن، آسايش داخل كابين، ايمني بالا، كيفيت محصول و خدمات پس از فروش مناسب، يكي از خودروهای جذاب و پر طرفدار بازارهاي داخلي است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

پيش از تحريم ها و هجوم كرونا نيز اين محصول در بازارهاي برون مرزي، بويژه عراق، كشورهاي حوزه خليج فارس و در برخي مناطق سي.آي.اس، توانسته توجه مشتريان خارجي را به خود جلب كند.

ایران خودرو با توجه به بازارهاي موفق گذشته و انتظارات مشتريان حال و آينده، سعی کرده با به روز رسانی و افزايش كيفيت و جذابيت هاي ظاهري اين محصول، علاوه بر عرضه آن به عنوان سداني مناسب براي خانواده، خودرويي مطمئن و راحت نيز در ناوگان تاكسيراني كشور به شهروندان خدمات ارائه كند.

بر همين اساس مدل جدید که سورن پلاس نام دارد که طراحی جدید و مدرنتری هم دارد، اكنون در سبد فروش ايران خودرو جا خوش کرده و چنانچه در چهره تاكسي زرد قناري نيز ظاهر شود، براي مسافرانش خاطره انگيز خواهد شد.

از آغاز سال جاري تا پايان تيرماه، يعني در چهار ماه اول سال، 1500 تاكسي نو و تازه نفس جايگزين تاكسي هاي فرسوده شده است كه بخش مهمي از اين تاكسي هاي فرسوده از نوع سمند و 405 بودند. از اين رو با برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي وزارت كشور قرار شده است از مرداد امسال تا پايان سال نيز 10 هزار تاكسي جديد وارد ناوگان حمل و نقل شهري شود كه تاكسي سورن پلاس نيز براي ورود به چرخه حمل و نقل، به عنوان گل سرسبد اين جمع حضور خواهد داشت.

معمولا در كشورهاي گوناگون تاكسي ها از ميان بهترين محصولات توليدي همان كشور و گاهي برندهاي وارداتي انتخاب مي شوند تا به عنوان يك ابزار خدمت رسان، بتواند آسايش و رضايت مصرف كننده نهايي را فراهم كند. بر اين اساس خودرويي كه وارد ناوگان تاكسيراني مي شود، بايد از ويژگي هايي چون امنيت، راحتي و زيبايي برخوردار باشد و در يك كلام بتواند رضايت و خشنودي مسافرانش را تامين كند. بي ترديد براي تحقق چنين هدفي، ضروري است محصول منتخب داراي كيفيت مطلوب، آپشن هاي متنوع و به روز و همچنين تجهيزات فني پيشرفته باشد.

حال به منظور آشنايي با ويژگي ها و امكانات ظاهري و فني سورن پلاس، سراغ يكي از محصولات توليد شده مي رويم و از نزديك، اين محصول را از ابعاد گوناگون مورد بررسي هاي كارشناسي قرار مي دهيم.

تجهيزات نماي داخلي

خانواده سمند یکی از جادار ترین خودروهای تولید شده در كشور است که از نظر فضای کابین و راحتي آن، همواره رضايت سرنشينان را به دنبال داشته است. در همين راستا سورن پلاس هم از این امتياز مهم بهره مند بوده و طول، عرض و ارتفاعی به اندازه 4534. 1720. 1460 میلی متر را به خود اختصاص داده است.

طراحی کابین سورن پلاس نیز دستخوش تحولات بنیادین شده و اصلاحاتی همچون افزوده شدن روکش فرمان چرمی، دوخت متضاد قرمز رنگ صندلی‌ها و استفاده از طرح فیبر کربن در برخی قسمت‌های آن، جذابیت بیشتری به کابین این محصول ملی بخشیده است. همچنین طراحی غربیلک فرمان آن بسیار مشابه فرمان دنا بوده که جلوه بصری بهتري را برای نمای داخلی سورن پلاس در پی خواهد داشت. چینش دکمه‌ ها و کلیدهای روی کنسول میانی هم از نظم مناسبی برخوردار بوده و از منظر هر بيننده اي قابل قبول خواهد بود.

تریم داخلی و روکش هاي پارچه ای به رنگ مشکی و طرح پارچه های به کار رفته در سورن پلاس متفاوت از سورن است. صندلی های سورن از راحت ترین مدل ها در میان تولیدات داخلی به شمار مي رود که صندلی راننده و سرنشین شش حرکته بوده كه دو حركت آن برقي و چهار حرکت دستی است. فرمان این خودرو هیدرولیکی و آینه های جانبی نیز مجهز به راهنما و تنظیم برقی است که با فشردن کلید تنظیم، آینه ها کاملا جمع مي شوند.

سیستم روشنایی ترک خودرو، کمر بند ایمنی سه نقطه ای سرنشینان عقب، شیشه دودی درب های عقب و شیشه عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان، كليد بازكن درب صندوق از داخل خودرو از جمله امکاناتی هستند که سورن پلاس را به یک انتخاب مناسب براي سفر درون شهري و برون شهري سرنشينان تبديل مي كند. همچنين صندوق عقب آن نيز فضايي بالغ بر500 لیتر را داراست كه در ميان سدان هاي موجود در كشور جزو جادارترین ها محسوب می شود.

سیستم تهویه مطبوع این خودرو از نوع اتوماتیک بوده و دارای شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، پاور ویندوز، شیشه عقب با گرمکن، سیستم رادیو پخش با پورت USB و بلوتوث، بلندگوها همراه با تیوتر روی درب های جلو و طاقچه عقب از دیگر مشخصات و تجهيزات تاکسی سورن پلاس ایران خودرو محسوب می شوند.

طراحي و نماي بيروني

در اولین برخورد با نماي بيروني متوجه تغییرات ظاهری مطلوبي همچون تحول گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب و به‌روزرسانی ظاهری جلوپنجره مشکی‌رنگ خواهید شد. چراغ های ال.ئي.دي جلو، چراغ روز، مه شکن های جلو وعقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل نيز جلوه‌هاي تازه اي را به نمايش مي گذارد. همچنین در نمای جانبی این خودرو شاهد حضور رینگ‌های دو رنگ و دستگیره‌های درب آسان ‌بازشو هستیم که پیش از این در دنا پلاس مورد استفاده قرار گرفته اند. نمای عقب خودرو نیز دستخوش تغییراتي همچون: تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و جانمایی یک اسپویلر کوچک در لبه صندوق آن شده است.

امكانات ايمني و رفاهي

دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری در این خودرو تعیبه شده است و با سه عدد سنسور دنده عقب، راننده را در حرکت به عقب یاری می کنند. ايران خودرو برای ایمنی کودکان در صندلی عقب سورن پلاس، ایزوفیکس را تعبيه كرده است.

سورن پلاس علاوه بر امکانات مدل‌های پیشین به تجهیزات جدیدتری همچون کروز کنترل و کامپیوتر سفری مجهز شده است. از جمله مهمترین تجهیزات ایمنی و رفاهي می‌توان به حسگر فاصله‌سنج عقب، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، فرمان هیدرولیک، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم صوتی شش اسپیکر با خروجی ساب ووفر، هندزفری، بلوتوث، تهویه مطبوع خودکار به علاوه دریچه تهویه عقب، آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن، شیشه‌های سولار، شیشه بالابر آنتی‌ترپ و … اشاره كرد.

بررسي هاي فني

سورن پلاس به یک موتور EF7 با حجمي برابر 1.7 لیتر و توان 115 اسب بخار نيرو در 6000 هزار دور بر دقیقه و گشتاور 157 نيوتن متر مجهز شده است که با این ارقام سورن پلاس را می توان یکی از قدرتمندترین سدان های تولیدی بازار ایران دانست. با تلاش هاي بي دريغ مهندسان ايران خودرو، موتور 16 سوپاپ این خودرو استانداردهای آلایندگی یورو 5 را با سوخت بنزین معمولی پاس كرده است. لازم به يادآوري است، افزايش استاندارد یک موتور به یورو 5 با بنزین معمولی که از شاخص اکتان پاییني هم برخوردار است از پروژه هاي مهم و ارزشمند به شمار مي آيد.

سورن پلاس در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.49 لیتر بنزین مصرف می کند. نیروی موتور سورن پلاس به کمک یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. در واقع ترکیب موتور و گیربکس در این خودرو، ترکیبی متناسب بوده و با توجه به توليد قطعات و شبکه خدمات پس از فروش متعدد در کشور، هيچ نگراني در این دو بخش حياتي وجود ندارد. چراکه تاکسی های سمند بسیاری هم اکنون در بازار به موتور EF7 و همین گیربکس مجهز هستند که دوام بالا، استهلاک پایین، قدرت و گشتاور مناسب، مصرف سوخت پایین و همچنین دوگانه سوز بودن آن رضایت تمام تاکسیرانان را به خود جلب کرده است.

سخن پاياني

بي شك سورن پلاس به عنوان جديدترين محصول خانواده سمند، ويژگي هاي شايسته اي از جنبه هاي گوناگون دارد. اين سدان جادار جدا از طراحی مدرنتری که نسبت به گذشته دارد، كيفيت بالاتر، کابینی آرام، ايمني مطلوب، شتاب و عملکرد خوب و تجهیزات رفاهی و ایمنی کاملی دارد و از خدمات پس از فروش مناسبي هم برخوردار است. از اين رو سورن پلاس به عنوان يك محصول جديد و پيشرفته، بهترين جايگزين براي انواع تاكسي هاي فرسوده كنوني در سطح كشور خواهد بود تا بتواند خاطرات خوشي را براي مصرف كنندگان نهايي رقم بزند.

انتهای پیام/

نویسنده: معصومه جعفری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی