پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو آریا در سال 1402 / عرضه ون جدید سایپا تا پایان سال

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از تمامی مشتریان در خصوص تاخیر در تحویل خودروهای تیبا و تیبا2 در چند ماه اخیر گفت: این خودروها در یکسال گذشته پیش فروش شده و از خرداد ماه با نظر سازمان استاندارد تحویل آن منوط به صدور مجوز شد که خوشبختانه این سازمان هفته گذشته مجوز شماره گذاری […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از تمامی مشتریان در خصوص تاخیر در تحویل خودروهای تیبا و تیبا2 در چند ماه اخیر گفت: این خودروها در یکسال گذشته پیش فروش شده و از خرداد ماه با نظر سازمان استاندارد تحویل آن منوط به صدور مجوز شد که خوشبختانه این سازمان هفته گذشته مجوز شماره گذاری را صادر کرده و امیدواریم از هفته بعد تحویل این خودروها شروع شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه خودرو مشهد و در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس گزارشات دریافت شده و با تلاش های صورت گرفته سطح کیفی محصولات گروه سایپا در چند ماه اخیر افزایش یافته است.

تیموری تصریح کرد: در چند سال اخیر لوازم یدکی خارج از رویه استاندارد در اختیار مردم قرار گرفته و در خیلی از موارد باعث نا ایمنی خودرو در بازار شده است و با برنامه ریزی انجام شده سایپا اقدام به افزایش عرضه قطعات استاندارد در بازار کرده است و در 5 ماه اخیر عرضه قطعات استاندارد نسبت به قبل افزایش داشته که این موضوع باعث جلوگیری از ورود قطعات قاچاق و غیر استاندارد به بازار شده است و بر همین اساس تمام قطعه سازان گروه سایپا جهت آشنایی بیشتر مردم با فعالیتشان در این نمایشگاه محصولات خود را به معرض نمایش گذاشته اند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در حوزه محصولات جدید به هیچ وجه حاضر به عرضه خودرو با مشکلات قبلی نیستیم گفت: این تضمین را می دهیم که محصولات با کیفیت مناسب عرضه خواهد شد.

او گفت: دو خودروی اطلس و سهند بر روی پلتفرم ایکس 200 قرار دارد و تمام فرآیندهای طراحی انجام شده و در مرحله تست و گذراندن آزمون استانداردها هستیم البته بعضی از این آزمون ها باید در خارج از کشور انجام شود. در پلتفرم SP100 هم خودروهای شاهین اتوماتیک، آریا و آریا اتوماتیک در حال انجام اقدامات مربوطه قرار دارد.

تیموری در خصوص خودرو اطلس گفت: خط تولید این خودرو تجهیز شده و تعدادی نمونه تولید شده و فرآیند مونتاژ و تست آن در حال انجام است. همچنین خودرو آریا بیش از 80 درصد فرآیند ساخت قالب های آن طی شده و امیدواریم در مدت سه ماه آینده قالب های این خودرو نهایی شود و تلاش می کنیم که در سال 1402 این خودرو به بازار عرضه شود.

او افزود: سایپا در حوزه خودروهای تجاری، تولید دو وانت تک کابین، دو کابین و ون را در دستور کار دارد. همچنین خودرو ون که در عرصه حمل و نقل عمومی قابلیت ارائه خدمات دارد، تا آخر سال در خط تولید قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطر نشان کرد: با شرکتهای رنو ، سیتروئن و چانگان به عنوان شرکای تجاری خود در حال مذاکره هستیم و دو محصول چانگان CS35 پلاس و UNIT در حال تست و انجام عقد قرارداد است و بر اساس آئین نامه واردات خودرو در حال اجرا جهت ثبت سفارش واردات هستیم. همچنین در خصوص همکاری با شرکت سیتروئن هم خودروی سیتروئنC3 که قبلا در ایران مونتاژ شده و مورد استقبال هم واقع شده به دلیل آنکه زیر ساخت آن در شرکت سایپا سیتروئن وجود دارد در حال مذاکره جهت تولید مشترک هستیم.

او گفت: خودرو کراس اوور C3 XRهم زیرساخت آن 70 درصد در کشور وجود دارد و در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام کارهای آن هستیم.

تیموری افزود: در خصوص برند رنو هم به عنوان شریک تجاری و با توجه به سهامداری سایپا در شرکت رنوپارس و همکاری قبلی با شرکت رنو، سایپا مجوز واردات خودروهایی چون ساندرو، سیمبل و مگان 2022 را دارد که در حال انجام مذاکره هستیم و قطعا خودروهایی که در رنج قیمتی مصوب است را وارد خواهیم کرد.

او گفت: درخصوص قوای محرکه هم در سایپا کارهای خوبی انجام شده و خوشبختانه پس از 10 سال خط تولید موتور M16 راه اندازی خواهد شد و بر روی خودروی P90 و آریا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این موتور دیگر M15 پلاس که مصرف سوخت آن 6.4 و مجهز به توربو با راندمان بالاتر و صدای کمتر است نیز در دستور کار سایپا قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی