پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شمشیر زَن یک دست / معرفی هوندا سیویک

هوندایی ها به وعده خود عمل کردند و جزئیات بیشتری از سیویک مدل 2023 اعلام کردند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در نخستین گام باید به سراغ محفظه پیشرانه سیویک تایپ R مدل 2023 برویم، جایی که نیروگاه 2 لیتری توربوشارژ با 315 اسب­‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور نصب شده است. خروجی این […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

هوندایی ها به وعده خود عمل کردند و جزئیات بیشتری از سیویک مدل 2023 اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در نخستین گام باید به سراغ محفظه پیشرانه سیویک تایپ R مدل 2023 برویم، جایی که نیروگاه 2 لیتری توربوشارژ با 315 اسب­‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور نصب شده است. خروجی این پیشرانه نسبت به نسل قبلی سیویک تایپ R در قدرت و گشتاور به ترتیب 9 و 20 واحد افزایش یافته و سیویک تایپ R مدل 2023 را به نیرومندترین محصول این شرکت در حالت استاندارد تبدیل کرده است.

بروزرسانی توربوشارژ باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف شده است، تا حداکثر گشتاور در بازه 2600 الی 4 هزار دور در دقیقه در دسترس قرار بگیرد.

هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 در تمام نسخه­‌ها به گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده و غیر از نشان­‌دهنده داده‌­های مربوط به رانندگی، حالت رانندگی R+ در کنار یک حالت شخصی­‌سازی شده هم در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 در نسخه دیفرانسیل-جلو موفق به ثبت رکورد 23.1 ثانیه در پیست سوزوکا شده، که 0.8 ثانیه سریع‌تر از مدل فعلی است. با توجه به نزدیکی رکورد مدل 2023 با تایپ R قبلی در پیست سوزوکا، انتظار داریم که وزن مدل جدید هم در حدود وزن 1.4 تنی مدل قبلی باقی مانده باشد.

دریچه‌­های فعال سیستم اگزوز، بروزرسانی سیستم تعلیق، تایرهای پایلوت اسپرت 4S ساخت میشلن و کاهش ابعاد رینگ‌ها به 19 اینچ، از دیگر ویژگی‌های اعلام شده برای هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 است.

چه خبر از کابین سیویک تایپ R ؟

در فضای کابین این هاچ‌بک اسپرت با تزئین مشکی در اکثر بخش‌ها، دوخت قرمز و نشان‌های ویژه روبرو هستیم، درحالی‌که طرح کلی داشبورد با نسخه استاندارد هوندا سیویک تفاوتی ندارد. با انتخاب حالت رانندگی +R، ظاهر رابط کاربری کمی هیجان‌­انگیزتر می‌شود.

نقش و نگار پیکر

یکی از مهمترین مشخصه­‌های ظاهری هوندا سیویک تایپ R باله بزرگ عقب است، که در کنار برخی موارد دیگر همچون زیرسپری جلو، جلوپنجره متفاوت با مسیرهای ورود هوا در دو سوی سپر جلو و البته درهای عقب با عرض بیشتر نسبت به سیویک استاندارد، قرار می­‌گیرد. دیفیوز عقب و خروجی سه‌گانه اگزوز، تغییرات ظاهری هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 را تکمیل می‌­کند.

بنابر اعلام هوندا، ابعاد سیویک تایپ R مدل 2023 در طول، عرض، فاصله محورها و فاصله چرخ‌ها نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است. افزایش 3.5 سانتی‌متری فاصله محوری می‌­تواند به معنای فضای بیشتر در کابین باشد.

با توجه به تصاویری که در ماه جولای از هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 انتشار یافت، با ویژگی‌های ظاهری و ترکیب رنگ مشکی و قرمز کابین این خودرو آشنایی داریم.

پنج رنگ سفید Championship، قرمز Rallye، مشکی صدفی Crystal، خاکستری صدفی Sonic و آبی Boost برای هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 قابل سفارش است.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی