پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لزوم واگذاری سهام دولت در بلوک خودرویی ها

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی؛  سهم دولت در بلوک خودرویی ها حتما باید واگذار شود و دولت باید از کابین خلبان بیرون بیاید و در برج مراقبت بنشیند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛  حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام اینکه سهم دولت در بلوک خودرویی ها حتما باید واگذار شود، […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی؛  سهم دولت در بلوک خودرویی ها حتما باید واگذار شود و دولت باید از کابین خلبان بیرون بیاید و در برج مراقبت بنشیند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام اینکه سهم دولت در بلوک خودرویی ها حتما باید واگذار شود، اظهار کرد: مطابق آیین نامه قیمت گذاری، شرکت بورسی برای تعیین قیمت پایه نیازی به قیمت گذاری ندارد و فقط برای اضافه ارزش بلوکی باید درصد تعیین کرد.

وی بیان کرد: اطلاعیه های عرضه خودرویی ها برای فروش زیرمجموعه اعم از سهام و یا سایتها که تا الان منتشر شده توسط خود شرکت ها بدون هماهنگی با سازمان خصوصی سازی انجام شده است. سهم دولت کامل وثیقه است که باید وزارت صمت برای آزادسازی سهام تلاش کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی متذکر شد: بعد از حدود یک ماه در شش جلسه کارشناسی، کارگروه مشترک وزارت اقتصاد و صمت، استراتژی مدل واگذاری سهام دو خودروساز را با اشتراک حداکثری تهیه و خدمت دو وزیر تقدیم کرد، تا پس از تایید در ستاد اقتصادی دولت طرح شود.

قربان زاده در پایان و در خصوص رویکرد وزارت اقتصاد در واگذاری سهام خودروسازان اشاره کرد: هیچ اصلاح ساختار و آماده سازی نباید مخل واگذاری خودروساز ها شود. چهار دهه فرصت برای اصلاح ساختار کافی بود! دولت باید تنظیم گری کند و مداخله قیمتی را با یک برنامه زمان بندی کوتاه مدت حذف کند. دولت باید از کابین خلبان بیرون بیاید و در برج مراقبت بنشیند.

انتهای پیام/ منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی