پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

خصوصی سازی صنعت خودرو در انتظار 2 وزیر

رئیس سازمان خصوصی سازی بیان کرد: واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در ۲ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا منتظر تصمیم وزرای اقتصاد و صنعت است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد آخرین وضعیت واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا گفت: وضعیت واگذاری این سهام […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

رئیس سازمان خصوصی سازی بیان کرد: واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در ۲ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا منتظر تصمیم وزرای اقتصاد و صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد آخرین وضعیت واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا گفت: وضعیت واگذاری این سهام هنوز هیچ تغییری پیدا نکرده و طبق دستور رئیس‌جمهور، وزارت صنعت الزام دارد که برای بخشی از سهام دولت در این دو شرکت کارگروه مشترکی تشکیل دهد که بین وزیر صنعت و وزیر اقتصاد تصمیم‌گیری شود و سپس سند مشترکی به امضای دو وزیری در امور اقتصادی و دارایی و صنعت و معدن تهیه شود. باید جلسه مشترکی بین دو وزیر برگزار شود و بعد نتیجه این جلسه مشترک به هیأت دولت ارائه شود.

قربانزاده گفت: یک مدل جدید برای واگذاری باقیمانده سهام دولت در دو خودروساز بزرگ باید تهیه شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد میزان باقیمانده سهام دولت گفت: سهام دولت در سایپا 17 درصد و در ایران‌خودرو 5 درصد به صورت سهام شرکت‌های زیرمجموعه یا اصطلاحاً تودلی باقیمانده است که باید این سهام به صورت بلوکی و از طریق بازار سرمایه واگذار شود و آخرین وضعیت واگذاری این سهام تغییری نکرده و منتظر جلسه مشترک و تصمیم دو وزیر اقتصاد و صنعت است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی