پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاهین (7)

شاهین 5 میلیون گران شد! چرا؟

این روزها که بازار خودرو در رکود کامل به سر می برد افزایش قیمت برخی خودروها از جمله شاهین شاید سوال برانگیز باشد. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو  اگرجه که بازار خودرو این روزها در رکود به سر می برد و در برخی از خودروها شاهد ثبات قیمتی یا کاهش هستیم اما در […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

این روزها که بازار خودرو در رکود کامل به سر می برد افزایش قیمت برخی خودروها از جمله شاهین شاید سوال برانگیز باشد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو 

اگرجه که بازار خودرو این روزها در رکود به سر می برد و در برخی از خودروها شاهد ثبات قیمتی یا کاهش هستیم اما در این میان قیمت تعدادی از خودروها  با افزایش قیمت همراه بوده که در لیست این خودروها نام شاهین هم وجود دارد.

همه می دانیم که قیمت امروز خودروها متناسب با کیفیت آن ها نیست! غالب چهارچرخ هایی که این روزها در خیابان تردد می کنند با کیفیت زمان خود فاصله زیادی دارند به همین علت ثبات قیمتی شان به علت ذکاوت تولیدکننده نبوده و حتی افزایش قیمتشان هم به دنبال رشد کیفی نیست. اما آیا این موضوع شامل همه خودروها می شود؟

اصلا چرا شاهین

چون سایپا برای پسر تازه نفس خوش چهره اش شاهین، حسابی وقت گذاشته و به قول قدیمی ها خون دل خورده است. حتی خودش هم به این راحتی ها به این پسرک اعتماد نکرده زمان صرف کرده تا شاهین حسابی یک و سر گردن حتی از استاندارد های بازار کشور هم بالاتر قرارگیرد.

دقت داشته باشید که فرآیند پیش تولید شاهین شامل تست های عملکرد ، اطمینان ، دوام، قابلیت تعمیر و به طور خاص ایمنی بوده و همگی با وسواس و دقت فراوان با موفقیت پشت سر گذاشته شده اند. حتی همانطور که گفتیم این خوردوساز برای قبولی پسرک خود تنها به استانداردهای داخلی بسنده نکرده و برای شاهین امتحاناتی در سطح جهانی با سختگیری بین المللی در نظر گرفته و این سدان نارنجی پوش به راحتی توانسته از آن ها سرافراز بیرون بیاید.

اطمینان و اعتماد در دل شاهین نهفته بود و سایپا هم به آن باور داشت برای همین است که برای نخستین بار تست های ایربگ یک محصول داخلی (شاهین) را منتشر کرد تست هایی که مربوط به مدار و ماژول کیسه هوا در بخش یونیت های این سیستم بود.

در یکی از این بررسی‌ها، شاهین در نسخه پایه به یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی فرستاده شد. در این مرکز، شاهین ایرانی توانست از تست R۹۵ استاندارد ECE سربلند خارج شود و ۳ ستاره ایمنی را کسب کند.

در تست تصادف ECE R۹۵ در حالی که خودرو ثابت است، جسمی متحرک به جرم ۹۵۰ کیلوگرم (MDB EEVC=۹۵۰Kg) با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت با زاویه ۹۰ درجه‌ای به بخش کناری خودرو برخورد می‌کند.

در یکی از این بررسی‌ها، شاهین در نسخه پایه به یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی فرستاده شد. در این مرکز، شاهین ایرانی توانست از تست R۹۵ استاندارد ECE سربلند خارج شود و ۳ ستاره ایمنی را کسب کند.

حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستون‌ها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C ، مهار صحیح نیروی وارد در نقط R، امکان باز شدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربه گیر داخل درها و جلوگیری از وارد شدن نیروی حداکثری به پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و… باعث شده شاهین حتی بدون داشتن کیسه‌های هوای کناری و پرده‌ای، استاندارد ارتقایافته ECE R۹۵ را به دست آورد و به این ترتیب، عنوان ایمن‌ترین خودروی ملی را از آن خود کند.

البته سایپایی ها در این بین فصل امتحانات شاهین را به پایان نرسانده اند و برای ارزیابی هر روز این پسر اقدامات بسیاری انجام می دهند در حال حاضر طی آخرین ارزیابی های صورت گرفته اکثر قریب به اتفاق مشتریان رضایت کافی از شاهین دارند و این خودرو تبدیل به همسفری هم رکاب شده است.

5 میلیون رشد قیمت ارزش دارد؟

شاهین حالا با افزایش قیمت 5 میلیون تومانی وارد بازاری می شود که دیگر خودروها از نظر کیفیت در مقابل پرنده شکاری سایپا کمی تا قسمتی بلکم فرسخ ها از زمان خود عقب هستند. این سدان خوش چهره اگرچه با افزایش قیمت مواجه شده اما بد نیست دوباره در همین نوشته به عقب برگردید! منطقا رشد قیمت با رشد کیفیت همراه هست برای همین است که شاهین سایپا از پَس آزمون هایی سخت سر بلند بیرون آمده و حالا به معنای واقعی کلمه، “اطمینان” را در قلب خود حفظ کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی