پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

امضاء تفاهم‌نامه ‌همکاری سازمان منطقه آزاد تجاری_صنعتی کیش با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان منطقه آزاد تجاری_صنعتی کیش نفاهم نامه همکاری با هدف توسعه و ارتقاء صنعت گردشگری ایران امضاء کردند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این تفاهم نامه عصر روز سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه ای با حضور محمدحسین صوفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان منطقه آزاد تجاری_صنعتی کیش نفاهم نامه همکاری با هدف توسعه و ارتقاء صنعت گردشگری ایران امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این تفاهم نامه عصر روز سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه ای با حضور محمدحسین صوفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضاء رسید.

محمدحسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این جلسه با بیان این که کیش به عنوان قطب گردشگری و ایرانگردی در سطح کشور مطرح است؛ به تمدن، سابقه تاریخی، استعدادهای فراوان طبیعی و جاذبه های گردشگری کیش اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه سرآغاز همکاری میان سازمان و کانون به منظور توسعه و رونق گردشگری است که با بهره مندی از ظرفیت های موجود، جزیره کیش را بیش از پیش به نحو شایسته به گردشگران معرفی می کنیم.

او در ادامه اظهار داشت: به طور حتم در دوره پسا کرونا، دوران رونق و شکوفایی صنعت گردشگری است و یک سونامی در حوزه گردشگری ایجاد خواهد شد و این تفاهم نامه و اجلاس ها و همایش هایی که در حوزه گردشگری در کیش برگزار می شود، می تواند تحقق اهداف سازمان منطقه آزاد کیش را تسریع کند.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگیر از این مراسم گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با بهره گیری از خلاقیت و تجارب کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در حوزه های “تفریحی، آموزشی، مسابقه و برگزاری رالی در سطح ملی و بین المللی” فعالیت خود را در جزیره کیش گسترش خواهد داد که در آینده نزدیک، تیم های کارشناسی سازمان منطقه آزاد کیش و کانون با به ثمر رساندن این تفاهم، شاهد ایجاد شور و نشاط میان ساکنان جزیره کیش خواهیم بود.

کشاورز با تاکید بر ثبت برخی از موضوعات این تفاهم نامه در تقویم ملی و جهانی از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، اظهار داشت: با بهره مندی از ظرفیت ها، تجارب و ارتباطات گسترده کانون در سطح ملی و بین المللی این مهم زمینه ساز معرفی ظرفیت های جزیره کیش به عنوان پیشانی ایران زمین درخصوص فعالیت های گردشگری و اتومبیلرانی می شود.

مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه با بیان این که اعضا کانون جهانگردی و اتومبیلرانی سفیران صنایع دستی و هویت بنیان کشور هستند؛ از امضا این تفاهم نامه ابراز خرسندی کرد و گفت: جزیره کیش با توجه به این که رنگین کمانی از اقوام را در خود جای داده است از اینرو می تواند با توجه به انتظار گردشگر که می خواهد تمام صنایع دستی ایران را در کیش ببیند؛ به عنوان پایگاهی برای تولید، فروش، نمایش و صادرات صنایع دستی مطرح شود و صنایع دستی ایران در کیش تجلی یابد.

بهره برداري مؤثرتر از ظرفيت، امكانات و توانمندی های طرفين و افزايش سطح تعاملات با هدف توسعه صنعت گردشگري، ترويج سبك هاي نوين گردشگري، تسهيل امور گردشگران ورودي و خروجی، افزايش تعداد گردشگران ورودي و همچنين معرفی جاذبه های گردشگری، تاريخی و … جزيره کیش، معرفي سطوح مختلف فرهنگ اسلامي ايرانی، ميراث فرهنگی، صنايع دستي و همچنين ارائه خدمات به كيشوندان، موضوعات این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد انواع مسابقات، سافاری ها و رالي هاي خانوادگي، گردشگري، خودروهاي تاريخي، خودروهاي دو ديفرانسيل و … از مبدأ و يا به مقصد جزيره زيباي كيش، نمايشگاه هاي ملي و بين المللي موقت يا دائم صنايع دستي در آن جزيره با هدف برندینگ و تجاری سازی، نمايشگاه هاي ملي و بين المللي موقت يا دائم صنايع دستي در آن جزيره با هدف برندینگ و تجاری سازی از سوی کانون برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی