پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اشخاص حقوقی هم می توانند از بورس شاهین بخرند

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طبق اطلاعیه شرکت بورس کالای ایران به کارگزاران، اگر مازاد عرضه وجود داشته باشد، اشخاص حقوقی نیز می‌توانند از مازاد عرضه، خودرو شاهین را خریداری کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا صادقی رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طبق اطلاعیه شرکت بورس کالای ایران به کارگزاران، اگر مازاد عرضه وجود داشته باشد، اشخاص حقوقی نیز می‌توانند از مازاد عرضه، خودرو شاهین را خریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا صادقی رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه امروز 22 شهریور ماه 1401، 39 دستگاه شاهین با قیمت پایه در بورس کالا معامله شد، گفت: 100 دستگاه خودروی شاهین گروه خودروسازی سایپا با قیمت پایه 304 میلیون تومان برای تحویل 23 مهر 1401 در بورس کالای ایران عرضه شد که مجموع تقاضای وارد شده 43 تقاضا بود و در نهایت 39 دستگاه با همان قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.

وی افزود: براساس اطلاعیه عرضه که در سایت بورس کالا منتشر شده است، خریداران علاوه بر قیمت پایه، ملزم به واریز 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد مالیات نقل و انتقال، 2 درصد مالیات شماره گذاری برچسب انرژی (برمبنای قیمت نهایی) و همچنین مبلغ 42 میلیون و 34 هزار و 465 ریال بابت بیمه شخص ثالث و خدمات مرتبط با شماره گذاری و پلاک به ازای هر خودرو هستند.

این مقام ناظر بورسی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که چرا در این عرضه تمام 100 دستگاه خودرو به فروش نرفت، عنوان کرد: با توجه به میزان تقاضا و اینکه اختلاف قیمت کارخانه با بازار آزاد این خودرو چشمگیر نبوده و به نوعی، مصرف کنندگان واقعی اقدام به خرید این خودرو کردند این عرضه منجر به فروش تمام محصول نشد.

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه پیش پرداخت در معاملات خودرو شاهین به 10 درصد کاهش پیدا کرده، خاطرنشان کرد: پیش پرداخت خودروهای قبلی که عرضه شده بود 30 درصد بود اما برای عرضه خودرو شاهین 10 درصد پیش پرداخت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین محدودیت کد ملی برای افراد در عرضه خودرو شاهین وجود نداشت و افرادی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید شده بودند در این عرضه هم می‌توانستند اقدام به خرید کنند و طبق اطلاعیه شرکت بورس کالا که به کارگزاران اعلام شده بود، اگر مازاد عرضه وجود داشته باشد، اشخاص حقوقی هم می‌توانند از مازاد عرضه، خودرو شاهین را خریداری کنند.

صادقی درباره تاریخ دقیق عرضه‌های بعدی اظهار داشت: هنوز به طور مشخص تاریخ عرضه‌های بعدی اعلام نشده اما تاکنون 15 خودرو مختلف در بورس کالا پذیرش به عمل آمده و هر زمان عرضه‌کننده درخواست عرضه را ارائه کند، بورس کالای ایران آمادگی انتشار اطلاعیه عرضه و انجام معاملات را خواهد داشت.

انتهای پیام/ منبع: سنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی