پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

استاد ابرخودروساز، شعر گفت! / یوتوپیا خودرویی از جنس ادبیات و آهن

پاگانی از سوپراسپرت خود به نام یوتوپیا خودرویی که همه چیز آن عالی است پرده برداری کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  یوتوپیا نام سوپراسپرت دلفریب دیگری از پاگانی است، این نام در لغت به معنی “آرمان شهر” بوده که برای اولین بار در کتابی به قلم توماس مور در سال 1516 مطرح شد. […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

پاگانی از سوپراسپرت خود به نام یوتوپیا خودرویی که همه چیز آن عالی است پرده برداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

یوتوپیا نام سوپراسپرت دلفریب دیگری از پاگانی است، این نام در لغت به معنی “آرمان شهر” بوده که برای اولین بار در کتابی به قلم توماس مور در سال 1516 مطرح شد. حالا پاگانی ظاهرا با انتخاب چنین اسمی و گریز به ادبیات قصد دارد تا در دل این هنر خوش سخن حرف های زیادی به مخاطبان بزند.

البته که ناگفته پیداست که این هایپرکار خوش تراش ایتالیایی حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد. یوتوپیا به راستی تنها نسخه ترکیب ادبیات و ماشین است که حالا به واقعیت تبدیل شده است.

پاگانی یوتوپیا، نسخه نهایی از محصول جدید با کد C10 است که براساس نتایج پرسش از مالکان محصولات فعلی این شرکت در زمینه‌­های سادگی، سبکی و لذت رانندگی، شکل گرفته است.

پاگانی برای ساخت 99 دستگاه یوتوپیا کوپه برنامه‌­ریزی کرده و البته از اعلام قیمت و زمان تحویل این خودرو به مشتریان نیز خودداری کرده است.

قلب بزرگ برای ابر مرد ایتالیایی

نیروی محرکه پاگانی یوتوپیا از پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر توئین توربو ساخت مرسدس-آام‌گ با زاویه 60 درجه بین سیلندرها تامین شده است، که 852 اسب‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

حداکثر قدرت و گشتاور این پیشرانه در دورشمار 6 هزار و 2800 الی 5900 دور بر دقیقه حاصل شده و براساس اعلام سازنده، آلایندگی آن به قدری کم است که می‌­تواند استانداردهای ایالت کالیفرنیا را نیز دریافت کند.

خریداران پاگانی یوتوپیا می­‌توانند گیربکس 7 سرعته دستی بدون کلاچ یا 7 سرعته دستی را انتخاب کنند. روی محور عقب نیز دیفرانسیل الکترو-مکانیکی نصب شده است.

سیستم تعلیق این سوپراسپرت ایتالیایی هم از اجزای آلومینیومی دوبل جناغی و ضربه­‌گیرهایی با کنترل الکترونیکی تشکیل شده، که در کنار دیسک­ ترمزهای کربن-سرامیک ساخت برمبو و کالیپرهای شش و چهار پیستون محورهای جلو و عقب قرار گرفته است.

ابیاتی به زبان ماشین!

در مقایسه با پاگانی هوایرا و پاگانی زوندا، طراحی پاگانی یوتوپیا تاحدی ساده و فارغ از اشکال پیچیده به نظر می­‌رسد. البته قطعات مفید برای آیرودینامیک، همچنان حضور دارد.

پاگانی یوتوپیا براساس شاسی مونوکوک شکل گرفته، که از مواد کربو-تیتانیوم HP62 G2 و کربو-تریاکس HP62 ساخته شده است. ساب فریم‌­های جلو و عقب نیز از نوعی فولاد کم­ آلیاژ به نام فولاد کرومولی تولید شده است، که وزن کم و مقاومت بالایی را ارائه می­‌کند. قطعات بدنه پاگانی یوتوپیا هم از نوعی فیبرکربن جدید ساخته شده است، که بنابر اعلام سازنده، چگالی مشابه را با 38 درصد سختی بیشتر ارائه می­‌کند.

خروجی­‌های چهارگانه اگزوز از تیتانیوم با روکش سرامیک ساخته شده است، که تنها 6 کیلوگرم وزن دارد.

به لطف استفاده از مواد سبک، وزن کلی پاگانی یوتوپیا به 1280 کیلوگرم محدود شده است.

رینگ‌های توربین­ شکل این خودرو در محورهای جلو و عقب با ابعاد 21 و 22 اینچی طراحی شده و اجزای فیبرکربنی آن، جریان هوا را به سوی ترمزها هدایت می‌­کند. تایرها نیز به صورت سفارشی و توسط پیرلی ساخته شده است.

فضای داخلی پاگانی یوتوپیا براساس اصول همیشگی این برند طراحی شده و برخلاف کابین مملو از نمایشگر خودروهای امروزی، تنها از یک صفحه نمایش در میان نشانگرهای عقربه‌­ای پشت آمپر، بهره‌­مند شده است.

در بخش میانی داشبورد هم چندین اهرم و کلید به چشم می­‌خورد، که همچون پدال‌ها و بخشی از فرمان، از فلز ساخته شده است.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی