پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آخرین قاب از اولین خودرو ملی / سمند تبلور باور ملی است

با حضورمهدی خطیبی مدیرعامل شرکت ایران خودرو آیین پایان تولید محصول سمند در شرکت ایران خودرو تبریز برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو  مهدی خطیبی مدیرعامل شرکت ایران خودرو در آیین پایان تولید خودرو سمند در شرکت ایران خودرو با عرض خیرمقدم به مهمانان این برنامه اظهار کرد: امروز ما شاهد دو […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۱

با حضورمهدی خطیبی مدیرعامل شرکت ایران خودرو آیین پایان تولید محصول سمند در شرکت ایران خودرو تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو 

مهدی خطیبی مدیرعامل شرکت ایران خودرو در آیین پایان تولید خودرو سمند در شرکت ایران خودرو با عرض خیرمقدم به مهمانان این برنامه اظهار کرد: امروز ما شاهد دو اتفاق بسیار مهم هستیم یک خداحافظی با محصول ۴۰۵ و سمندو دیگری به صفر رسیدن خودرو ناقص در مجموعه ایران خودرو بوده است.

وی افزود: در طی سال‌ هایی که مجموعه ایران خودرو تولید انجام داده حدود نیمی از تولیدات ما محدود به تولید ۴۰۵ و سمند بوده و اینبرای ما بدون شک تبعات زیادی دارد اما ما ناگزیر به تبعیت از نظر و رای مردم هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خودروهایی چون دنا، تارا و سورن جایگزین سمند و ۴۰۵ هستند تصریح کرد: هشت ماه از زمان حضور من در مجموعه ایران خودرو می‌گذرد و در زمان ورود من بیش از ۸۵ هزار خودرو ناقص وجود داشت اما این آمار امروز صفر شده است و این روند سبب شده است ۲۵ درصد شاخص ‌های منفی کیفی محصولات کاهش پیدا کند.

خطیبی با بیان اینکه محصولات داخلی خط تولید ما را با مشکل روبه رو کرده‌اند اشاره کرد: ما در حوزه تامین گلوگاه‌ها را شناسایی و در جهت رفع آنها وارد عمل شدیم.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو تیراژ محور است تاکید کرد: رفع گلوگاه‌های حوزه تامین به حوزه صادرات محوری ما کمک می‌کند.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ارتقای کیفیت یک مسیر بی پایان است گفت: من این دو اتفاق را به صنعت خودرو تبریک می‌گوییم واین موضوع را به فال نیک می‌گیرم.

خطیبی اظهار کرد: تولید در حوزه خودرو یعنی آمادگی واگذاری خودرو به مشتری از این رو در مجموعه ایران خودرو تا به امروز ۳۰۳هزار و ۹۰۵ دستگاه تولید کامل داشتیم که این رقم رشد ۵۰ درصدی نسبت به آمار و ارقام سال‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه مجموعه ایران خودرو فرمان ۸ ماده ای رئیس‌جمهور را عملیاتی کرده است افزود: ما از این به بعد منتظر هستیم ایستگاههای شارژ برای خودرو تارای برقی از سوی شهرداری ها فراهم شود.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: درباره واگذاری سهام شرکت و خصوصی سازی ما همه اقدامات را انجام داده‌ایم و در حوزه کیفیتنیز بررسی‌ها نشان می‌دهد ما موفقیت خوبی داشتیم و در موضوع صادرات با روسیه و ونزوئلا توافقاتی داشتیم و از دو ماه آینده تارا بهونزوئلا صادر خواهد شد.

خطیبی با بیان اینکه صادرات قطعه ما نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است تصریح کرد: در حوزه قیمت‌ گذاری نیز اقدامات لازمرا انجام دادیم به گونه ای که پس از کشف قیمت برای هایما اس ۵ شرایط لیزینگ این خودرو فراهم شد.

وی با بیان اینکه امیدوایم شرکت ایران خودرو دیگر ضرر مالی نداشته باشد تاکید کرد: اقدامات جدید در تولید خودرو ری را و تی اف۲۴ صورت گرفته است.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه سمتد تبلور باور ملی بود افزود: به نظر من ری را خروجی سمند است و ما با اعتماد بیشتر امیدواریمخودروهای بیشتری تولید کنیم.

خطیبی تصریح کرد: سورن را در واحد تبریز حداقل باید ۴۰۰ دستگاه تولید کنیم از این رو دوستان در مجموعه تبریر باید خود را آمادهکنند چرا که تبریز و استان آذربایجان شرقی ظرفیت لازم را داریم از این رو ما معتقدیم اگر فرآیند رنگ و بخش‌های دیگر به مجموعهتبریز اضافه شود ما شاهد تبدیل این مجموعه به یک گروه مستقل خودروسازی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ما ۱۹/۵ میلیون سهامدار در ایران خودرو فعال هستند خاطرنشان کرد: اگر ما در تبریز حمایت شویم بدون شک بسترخوبی در جهت موفقیت مجموعه ایران خودرو در تبریز فراهم خواهم شد.

مدیرعامل ایران خودرو با تقدیر از مسئولان استان آذربایجان شرقی در حمایت از صنعت خودرو تاکید کرد: در دوران کرونا چند خروجی برای صنعت خودرو ایجاد شد از جمله افزایش قیمت خودرو، انباشت خودروهای ناقص و تاخیر در تحویل خودروها که باید به آن اشاره شود.

خطیبی با بیان اینکه ما واردات خودرو مشکلی نداریم تصریح کرد: ما در حوزه کیفیت خودرو عملکرد خوبی داشتیم از این رو برای افزایش تولید به خصوص در شهر تبریز ما استدعا داریم تیمی تشکیل شود تا از ظرفیت این استان استفاده شود.

گفتنی است خودرو سمند نماد تولید ملی و اولین خودرو ساخت داخل سال ۸۱ به صورت انبوه تولید شد و امروز با صورت مدیرعامل ایران خودرو تولید این محصول و خودروی ۴۰۵ رسما به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی