پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسل جدید آئودی E8 برقی می شود

نسل جدید آئودی R8 به جان تسلا رودستر می افتد!

سوپراسپرت R8 به یکی از آیکون های خودروسازی آئودی تبدیل شده و طبق شنیده ها، نسل بعدی این سوپراسپرت محبوب، با نیرومحرکه الکتریکی عرضه می شود. آئودی در سال 2006، مدل R8 را به عنوان یک سوپراسپرت کاربردی با قابلیت استفاده روزمره برای رقابت با پورشه 911، راهی بازار کرد. از آن سال، R8 یکی […]

سامیار راشد
جمعه - ۱۵ مهر ۱۴۰۱

سوپراسپرت R8 به یکی از آیکون های خودروسازی آئودی تبدیل شده و طبق شنیده ها، نسل بعدی این سوپراسپرت محبوب، با نیرومحرکه الکتریکی عرضه می شود. آئودی در سال 2006، مدل R8 را به عنوان یک سوپراسپرت کاربردی با قابلیت استفاده روزمره برای رقابت با پورشه 911، راهی بازار کرد. از آن سال، R8 یکی از پرفروش ترین محصولات این برند بوده و توقف تولید آن برای چند سال، خلأ بزرگی را در تولیدات این برند آلمانی ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جانشین R8، دیگر با این نام راهی بازار نخواهد شد و از نام گذاری جدیدی بهره خواهد برد. خانواده الکتریکی e-tron آئودی، به یکی از موفق ترین سری خودروهای برقی در بازار پر رقابت این روزها تبدیل شده اند و حالا آئودی قصد دارد تا همین سیاست را برای محبوب ترین سوپراسپرت خد در پیش بگیرد.

گفته می شود که جانشین برقی R8، از پلتفورم PPE آئودی بهره می برد که A6 e-tron اولین خودرو برقی این برند خواهد بود که سال آینده بر روی این پلتفورم سوار می شود. از نظر طراحی احتمال بالایی وجود دارد که ظاهر آن شبیه به کانسپت PB18 طراحی شود چراکه این کانسپت، با استقبال بی نظیری در زمان رونمایی روبرو شد.

هدف آئودی از تبدیل تنها سوپراسپرتش به یک خودرو الکتریکی، رقابت با سایر سوپراسپرت های الکتریکی بازار خواهد بود که در نیمه دوم دهه، رونق خواهند گرفت. بدون شک تسلا رودستر، سردمدار این کلاس از بازار خواهد بود خودروسازانی نظیر آئودی، پورشه، مزراتی و حتی لکسوس، با سوپراسپرت های الکتریکی، قصد دارند تا سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند.

هرچند که گفته می شود پلتفورم جانشین آئودی تاب مقاوت تا 1100 اسب بخار نیرو را دارد اما قدرتی بین 600 تا 800 اسب بخار برای آن پیش بینی می شود ضمن اینکه بدون شک شتاب صفر تا صدی بین دو تا سه ثانیه خواهد داشت تا بتواند با سایر رقبای خود به رقابت بپردازد. شایان به ذکر است که آئودی در این سوپراسپرت از باتری و پکیج الکتریکی پورشه استفاده خواهد کرد که خود آن برگرفته از تکنولوژی خودروسازی ریمک بوده که در تولید هایپرکار Nevera نیز از آن استفاده شده است. با توجه به قیمت پایه زیر 300 هزار دلار تسلا رودستر، آئودی هم برای اینکه بازار را از دست ندهد، مجبور است جانشین R8 را نیز در همین محدوده، قیمت گذاری کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی