پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قرارداد توليد سامانه تله ماتيك خودروهاي متصل ايران خودرو امضا شد

قرار داد توليد سامانه تله ماتيك خودروهاي متصل در شركت تام ايران خودرو با مشاركت شركت صاشيراز امضا شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  كيوان وزيري مديرعامل شركت تام ايران خودرو گفت: امروز روز مهمي براي صنعت خودرو كشور است، زيرا سامانه تله ماتيك با قدرت طراحي داخلي رونمايي خواهد شد. او افزود: همه […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۷ آبان ۱۴۰۱

قرار داد توليد سامانه تله ماتيك خودروهاي متصل در شركت تام ايران خودرو با مشاركت شركت صاشيراز امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

كيوان وزيري مديرعامل شركت تام ايران خودرو گفت: امروز روز مهمي براي صنعت خودرو كشور است، زيرا سامانه تله ماتيك با قدرت طراحي داخلي رونمايي خواهد شد.

او افزود: همه مراحل طراحي و ساخت اين سامانه در ايران خودرو انجام شده است و شركت صاشيراز از وزارت دفاع نيز در اين پروژه همراهي كرده است. در خودرويي كه به سامانه تله ماتيك مجهز است يك خودرو كانكت به اينترنت داريم و سال آينده روي خودروي ري را قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: طراحي سخت افزارهاي اين سامانه كاملا در شركت تام انجام شده است و هيچ كمكي از خارجي ها در آن ديده نمي شود. ضمن اينكه قدرت طراحي و توسعه اين سامانه را داريم زيرا با كمك جهاد دانشگاهي دانشگاه شريف انجام شده است و دانش فني آن دست ماست.

وزيري تصريح كرد: از مزاياي خودروي مجهز به اين سامانه مي توان به اطلاعات در بخش خدمات پس از فروش به صورت آلارم براي دريافت خدمات، امكان رديابي خودرو به خصوص در زمان دزديده شدن و … را دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه به دايل اين كه اين سامانه مي تواند مجوزهاي اي مارك را دريافت كند، حتي امكان صادرات آن را نيز داريم و توسعه اين سامانه براي ايران خودرو امكان پذير است. همچنين قرار است طي قراردادي براي خودروي ري را به كمك شركت صاشيراز ٢٠ هزار نسخه از آن تولید شود.

عليرضا عابدي مديرعامل شركت صاشيراز نيز در برنامه آيين امضاء قرار داد همكاري با تام ايران خودرو گفت: شركت صاشيراز از زيرمجموعه هاي شركت صاايران است و برنامه حامعي در راستاي پيشرفت دانش الكترونيك در حوزه هاي مختلف داخلي به خصوص در صنعت خودرو دارد.

او تصريح كرد: در سال هاي اخير ادبيات مشترك صنعتي با شركت ايران خودرو داشته ايم و حدود ١٠ محصول مختلف را تا به امروز به صورت مشترك طراحي و توليد كرده ايم.

محمدي خطيبي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو نيز در خصوص اين همكاري گفت: امروز اين اتفاق نمونه ايي از يك فعاليت دانش بنيان ارزشمند است و فعاليت هاي شركت هاي دانش بنيان زيرمجموعه ايران خودرو در حقيقت بازوي ياري تكنوسنتر ايران خودرو است.

او افزود: اهميت اين موضوع كه این خودرو صاحب نقشه و تكنولوژي است براي ما بسيار زياد است و اين سامانه در خودروي ري را براي اولين بار نصب مي شود. در آينده هوشمند سازي خودروها در ايران خودرو يكي از رويه ها خواهد بود.

او با اشاره به اين كه خودروي مجهز به اين سامانه قابليت هاي بسياري خواهد داشت گفت: به كارگيري اين سامانه با ري را آغاز مي شود در ادامه روي خودروي تارا نيز تصب خواهد شد كه پروژه آن در حال پيگيري است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی