پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید بیش از 490 هزار دستگاه خودرو کامل

مدیرکل صنایع خودرویی از تولید ۴۹۰ هزار دستگاه خودروی کامل توسط دو خودروساز کشور از ابتدای امسال تا ۴ آبان ماه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرویی گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته فقط 115 هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده بود […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۸ آبان ۱۴۰۱

مدیرکل صنایع خودرویی از تولید ۴۹۰ هزار دستگاه خودروی کامل توسط دو خودروساز کشور از ابتدای امسال تا ۴ آبان ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرویی گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته فقط 115 هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده بود بر این اساس تولید خودروی کامل امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 323 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از تحویل 620 هزار دستگاه خودروی کامل به مشتریان از ابتدای سال تا 4 آبان ماه خبر داد و افزود: تحویل خودروی کامل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تحویل 474 هزار دستگاه خودروی کامل) 30 درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به رشد تولید 145 درصدی خودروسازان بخش خصوصی در سال 1401 گفت: سال گذشته تا 4 آبان تولیدات این خودروسازان 39 هزار خودرو بوده است، اما امسال به 96 هزار دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به برنامه وزارت صمت برای اصلاح صنعت خودرو، افزود: این برنامه در سه بخش طراحی شده است که بخش اول احیای ظرفیت، بخش دوم به روزرسانی بن سازه‌ها (پلت فرم‌ها) و بخش سوم نیز گسترش ارتباطات جهانی در حوزه خودرو است.

انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی