پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

چرا خودرو گران شد؟

به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، از آنجایی که ارز یک فاکتور مهم در نرخ خودرو محسوب می‌شود شاهد افزایش 1 تا 3 درصدی نرخ خودرو در بازار هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با تایید افزایش نرخ خودرو در ابتدای […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۵ آبان ۱۴۰۱

به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، از آنجایی که ارز یک فاکتور مهم در نرخ خودرو محسوب می‌شود شاهد افزایش 1 تا 3 درصدی نرخ خودرو در بازار هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با تایید افزایش نرخ خودرو در ابتدای هفته جاری، گفت: در روزهای گذشته شاهد نوسان‌های نرخ ارز در بازار بودیم و از آنجایی که ارز یک فاکتور مهم در نرخ خودرو محسوب می‌شود شاهد افزایش 1 تا 3 درصدی نرخ خودرو در بازار هستیم.

وی ادامه داد: خودرو شاهین 7 میلیون تومان، پراید 1 تا 2 میلیون تومان و پژو 206 حدود 5 میلیون تومان گران شده است.

به گفته این فعال صنفی؛ کمبود عرضه خودرو را می‌توان به عنوان یک عامل مهم برای افزایش نرخ خودرو در نظر گرفت؛ اما شرایط بازار به سمتی هدایت شده است که نمی‌توان دلیل و منطق خاصی برای چرایی واقع پیش آمده در آن مطرح کرد.

وی با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید خودرو از سوی مصرف‌کنندگان، گفت: این روزها مردم نبض بازار را در دست دارند و به این دانش رسیده‌اند که در زمان اوج قیمت‌ها خرید را متوقف کنند چراکه این احتمال را می‌دهند که در روزهای آینده قیمت‌ها افت کند البته کاهش توان خرید مردم در افت تقاضا نیز تاثیر گذار است.

کرمی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال کلاه‌برداری در فروش‌های لیزینگی وجود دارد و مردم از این شیوه فروش خودرو استقبال کرده‌اند؟ گفت: خودروهایی چینی مانند ام وی ام فروش لیزینگی دارند. سودهای فروش لیزینگی سرسام‌آور است و ممکن است برای خودرو 400 میلیونی خریدار 300 میلیون تومان سود به فروشنده پرداخت کند از این‌رو لیزینگ در بازار شکل خوبی ندارد.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ادامه داد: در هفته‌های گذشته سایپا در مدت کوتاهی فروش لیزینگی شاهین و کوئیک را آغاز کرد اما 2 روز است که سایت فروش لیزینگی این خودروها بسته شده است. به نظر می رسد مشکلاتی که سایپا با وزارت صمت دارد باعث شده است که فروش لیزینگی متوقف شود در حال حاضر تکلیف کارخانه‌ها مشخص نیست و نمی‌دانند به چه شیوه باید عمل کنند.

وی با بیان اینکه واردات خودرو در بازار داخلی تاثیری نخواهد گذاشت، گفت: به نظر می‌رسد اگر وارداتی انجام شود خودروهایی چینی و خودروهایی 1 میلیارد تومانی وارد کشور شود که این خودروهای بدون تردید در بازار تاثیری نمی‌گذارد.

به گفته کرمی؛ بعید است که ایران خودرو تا پایان سال فرآیند قرعه‌کشی را حذف کند؛ هر مدیر در ابتدای روی کار آمدن قولی‌هایی به مردم می‌دهد اما به مرور زمان قول‌هایی که داده‌ است را فراموش می‌کنند.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی