پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همسفر مطمئن / معرفی هوندا آکورد 2023

هوندا از دومین سدان پرفروش آمریکا پبرده برداری کرد، آکورد در زمره سدان های موفق بازار جهانی است که مدل 2023 آن معرفی شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هوندا آکورد را می­‌توان یکی از معدود خودروهای موفق جهان قلمداد کرد. این خودرو در سال 2021 توانست پس از تویوتا کمری به عنوان […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

هوندا از دومین سدان پرفروش آمریکا پبرده برداری کرد، آکورد در زمره سدان های موفق بازار جهانی است که مدل 2023 آن معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هوندا آکورد را می­‌توان یکی از معدود خودروهای موفق جهان قلمداد کرد. این خودرو در سال 2021 توانست پس از تویوتا کمری به عنوان دومین سدان پرفروش آمریکا دست یابد و البته در جمع 20 خودروی پرفروش سال قرار گیرد.

اکنون نسل جدید هوندا آکورد با چهره متفاوت، فناوری‌های جدید و ابعاد بزرگتر به میدان آمده تا موفقیت‌های قبلی را تکرار کند. هوندا آکورد 2023 در شش تریم LX ،EX، اسپرت، EX-L، اسپرت-L و تورینگ عرضه خواهد شد، که به جز دو تریم اول، سایرین به پیشرانه هیبرید مجهز هستند.

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، برای اطلاع از قیمت این خودرو باید تا زمان نزدیک به شروع عرضه رسمی، منتظر بمانیم.

طراحی هوندا آکورد 2023

تحولات هوندا آکورد 2023 تنها به موارد فنی محدود نشده است، بلکه به واسطه چراغ‌های باریک جلو، کاهش ابعاد جلوپنجره و طراحی چراغ‌های عقب، چهره این مدل شبیه به نسل جدید سیویک به نظر می­‌رسد.

ابعاد هوندا آکورد 2023 در طول و عرض به ترتیب 7 و 1 سانتیمتر افزایش یافته است. رینگ‌های 17 اینچی به صورت استاندارد و 19 اینچی در تریم‌های کامل نصب می‌­شود.

کابین و امکانات هوندا آکورد 2023

در فضای کابین هوندا آکورد 2023 هم می­‌توان شباهت‌هایی با سیویک مشاهده کرد. صفحه پشت آمپر 10.2 اینچی و نمایشگر مرکزی 7 اینچی لمسی به صورت استاندارد نصب شده است، که در تریم‌های کامل‌تر، ابعاد نمایشگر مرکزی به 12.3 اینچ افزایش می­‌یابد.

سامانه­‌های ایمنی و دستیار ایمنی Honda Sensing هم به صورت استاندارد پیش‌­بینی شده است و مواردی شامل طراحی جدید کیسه هوا برای سرنشینان جلو با حفاظت از زانو و همچنین بخش جانبی سرنشینان عقب را شامل می‌­شود.

هوندا آکورد 2023 به امکان بروزرسانی نرم­‌افزاری از راه دور مجهز شده است، درحالی‌که تریم تورینگ به صورت استاندارد با نرم‌­افزارهای گوگل و دستیار صوتی ساخت این شرکت همراه می‌­شود.

مشخصات فنی هوندا آکورد 2023

هوندا آکورد 2023 از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 252 اسب‌­بخار قدرت محروم شده و قدرت نسخه هیبرید با پیشرانه 2 لیتری درون‌سوز و دو موتور برقی نیز از 212 به 204 اسب­‌بخار کاهش یافته، اما گشتاور با 20 واحد افزایش به 335 نیوتن‌متر رسیده است.

هوندا پیش‌­بینی نموده که نیمی از خریداران آکورد 2023، پیشرانه هیبرید را سفارش دهند. اگر این پیش­‌بینی درست باشد، لااقل نیمی از تیراژ تولید هوندا آکورد 2023 هم به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 192 اسب­‌بخار قدرت مجهز خواهد شد، که نیروی خود را از طریق گیربکس CVT به محور جلو انتقال می‌دهد.

طراحی جدید سیستم تعلیق، افزایش استحکام شاسی و نصب میل تعادل با قدرت بیشتر، از دیگر تغییرات هوندا آکورد 2023 به‌شمار می­‌آید.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی