پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

با وجود واردات همچنان گوی و میدان دست خودروسازان است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد:بنده چندین بار تذکر داده ام که دستورالعمل نوشته شده برای واردات خودرو ایرادات اساسی دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادهای وارده به آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد:بنده چندین بار تذکر داده ام که دستورالعمل نوشته شده برای واردات خودرو ایرادات اساسی دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادهای وارده به آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان کرد: بنده چندین بار تذکر داده ام که دستورالعمل نوشته شده برای واردات خودرو ایرادات اساسی دارد. متاسفانه این ایرادات نیز تاکنون برطرف نشده است. نوع خودروهای وارداتی به سمتی است که تولید کنندگان داخلی همچنان می توانند با همین خودروهای ناقص میدان داری کنند. با این آئین نامه اتفاق ویژه ای در بازار خودرو رخ نمی دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که ما می گوییم واردات خودروصورت گیرد، انتظار داریم در کنارش شاهد ورود پلتفرم ها و فناوری ها باشیم. از سوی دیگر با واردات خودرو باید شاهد ایجاد رقابت در بازار و کاهش قیمت ها باشیم. اگر دستورالعمل واردات خودرو به این سمت نرود قطعا اتفاق خاصی در بازار با واردات خودرو رخ نمی دهد.

نماینده مردم  قزوین در مجلس، تصریح کرد: شاید با این دستورالعمل مقداری بازار متاثر از واردات خودرو  شود اما در حدی که مد نظر قانون گذار بوده این رویه واردات نمی تواند در بازار خودرو تحول ایجاد کند. مجلس در این حوزه تذکرات خود را به دولت داده است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی