پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسل جدید تویوتا پریوس هیبریدی

نسل جدید تویوتا پریوس با ظاهری شبیه به فراری و 220 اسب بخار

پنجمین نسل از یکی از محبوب ترین ساخته های تویوتا یعنی پریوس، امروز رونمایی شد و اولین چیزی که در مورد این خودرو هیبریدی ژاپنی جلب توجه می کند، طراحی ظاهری آنست که چراغهای آن و نمای جلو، شباهت غیر قابل انکاری را با فراری Purosangue دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو   تویوتا […]

سامیار راشد
چهارشنبه - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

پنجمین نسل از یکی از محبوب ترین ساخته های تویوتا یعنی پریوس، امروز رونمایی شد و اولین چیزی که در مورد این خودرو هیبریدی ژاپنی جلب توجه می کند، طراحی ظاهری آنست که چراغهای آن و نمای جلو، شباهت غیر قابل انکاری را با فراری Purosangue دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

 

تویوتا Prius جدید در بازار اروپا در قالب یک خودرو پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد و از ترکیب موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر به توان 121 اسب بخار و یک موتور الکتریکی بهره می برد که مجموعأ می تواند 220 اسب بخار نیرو را تولید کند که 99 اسب بخار بیشتر از نسل پیشین خود است. پریوس جدید از مجموعه باتری 13.6 کیلوواتی بهره می برد درحالیکه نسل فعلی به باتری 8.8 کیلوواتی مجهز بود و پکیج باتری در زیر صندلی های عقب قرار دارد. تویوتا هنوز برد مسافتی محصول جدید خود را منتشر نکرده و فقط اعلام کرده که 50 درصد برد مسافتی بیشتری را در مقایسه با نسل فعلی پریوس دارد و با یک حساب و کتاب سر انگشتی این رقم 94.15 کیلومتر خواهد بود. خریدار می تواند آپشن سقف پوشیده شده با پنل های خورشیدی را برای پریوس سفارش دهد.

از نظر طراحی همانطور که در ابتدا اشاره شد، نمای جلو شباهت بسیار زیادی را با شاسی بلند فراری پوروسانگوئه دارد. انحنای زیبای کوپه مانند سقف نیز در نوع خودش جالب توجه است و زیبایی خاصی را برای آن به ارمغان می آورد. ارتفاع پریوس جدید به میزان 50 میلی متر و طول آن به میزان 46 میلی متر کاهش یافته در حالیکه فاصله بین دو محور جلو و عقب به همان میزان باقی مانده است تا لطمه ای به فضای کابین وارد نشود. ضمن اینکه عرض آن به میزان 22 میلی متر افزایش یافته است. طراحی کابین شبیه به محصولات الکتریکی جدید تویوتا از جمله bZ4X است و در عین سادگی و کاربردی بودن، از ظاهر مطلوب و قابل قبولی بهره می برد.

تویوتا پریوس رونمایی شده برای بازار اروپا بوده و نسخه بازار ایالت متحده آن به زودی معرفی خواهد شد. هنوز قیمت و زمان عرضه آن به بازار نیز مشخص نیست.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی