پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تالار شیشه ای بورس

تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، عرضه خودرو در بورس کالا سبب حذف 2 نرخی بودن خودرو در بازار و تقاضای کاذب این بازار می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف از عرضه خودروهای […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱ آذر ۱۴۰۱

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، عرضه خودرو در بورس کالا سبب حذف 2 نرخی بودن خودرو در بازار و تقاضای کاذب این بازار می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف از عرضه خودروهای پرتیراز در بورس کالا می‌تواند به ایجاد تعادل قیمت خودرو کمک بسیار داشته باشد به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: خوشبختانه طی ماه‌های گذشته با راهیابی محصولات صنعت خودرو به بورس و عرضه آنها از طریق بورس کالا، شاهد تنظیم صحیح حجم عرضه و تقاضا و به تعادل رسیدن بازار و قیمت‌ها هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا برای شرکت‌های سازنده و مصرف کننده مثبت ارزابی می‌شود، اظهار کرد: شفافیت در قیمت‌ خودرو از جمله انتظاراتی است که همزمان با عرضه خودرو در بورس کالا از سوی فعالان اقتصادی و مصرف کننده نهایی وجود دارد. بنابراین، اگر قیمت‌ محصولات، واقعی و نه بر اساس قیمت‌های دستوری انجام گیرد، به طور قطع دست دلالان و اشخاصی که از آن کالا به عنوان یک کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند، کوتاه‌ و کالای مورد نظر بدون واسطه به دست مصرف‌کننده نهایی خواهد رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: این سازوکار موجب شفافیت شده و دونرخی بودن خودرو را از بین برده، ضمن آنکه تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید خودرو خواهد بود.

رحیمی تصریح کرد: بهتر است مدیریت بهینه ای هم برای حاشیه سودی که از عرضه خودرو در بورس کالا به دست می آید صورت گیرد به این شکل که صرف توسعه و افزایش فناوری و کیفیت خودروها شود.

این نماینده مجلس اشاره کرد: کشف قیمت عادلانه و ایجاد قیمت‌گذاری شفاف بر پایه تعادل میان عرضه و تقاضا و نیاز بازار، ایجاد بستری مطمئن برای انجام معاملات، ساماندهی بازار، کاهش نوسانات کاذب بازار کالاها و حذف دلالان از جمله مزایایی است که با قطعی شدن نظر دولت مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا شکل گرفته و توسعه هم پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ منبع: کالا خبر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی