پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوگو کدام خودروسازی زیباتر است؟ / 10 لوگو جذاب و معنادار صنعت خودرو

لوگو هر خودروسازی، معرف محصولاتش بوده و تاثیر زیادی در ایجاد ارتباط با مخاطب دارد از همین حیث از اهمیت بالایی برخوردار بوده نشانی که نباید از ذهن افراد پاک شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  قبل از اینکه هر خودرویی وارد بازار شود لوگو و عنوان تجاری آن است که تاثیر زیادی در […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲ آذر ۱۴۰۱

لوگو هر خودروسازی، معرف محصولاتش بوده و تاثیر زیادی در ایجاد ارتباط با مخاطب دارد از همین حیث از اهمیت بالایی برخوردار بوده نشانی که نباید از ذهن افراد پاک شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

قبل از اینکه هر خودرویی وارد بازار شود لوگو و عنوان تجاری آن است که تاثیر زیادی در ایجاد ارتباط با مخاطب دارد لذا لوگو هر برندی از اهمیت بسزایی برخوردار است. اما شاید جالب باشد بدانید لوگوهای مهر شده در پیشانی این خودروها از چه تفکری آمده و چه حرفی در پس آن ها نهفته است.

لوگو آستون مارتین

آستون مارتین؛ اصالتی نهفته در دل زیبایی

یکی از لوگو های زیبا متعلق به کارخانه استون مارتین است؛ این برند انگلیسی محصولات بی‌ نظیری را وارد دنیای خودرو کرده، بعلاوه در عقب هر خودرویش آرم آن با بال‌های گشاده و قرار گرفتن اسم برند در میان دو بال خودنمایی می‌کند. یکی از انگیزه‌های طراحی این لوگو حاضر بودن این کارخانه برای تولید مدل‌های نو و جدید هست.

Citroen-پژو-سیتروئن-لوگو

سیتروئن؛ میراثی ماندگار

این کارخانه فرانسوی نه تنها از حروف فرانسوی در برند خود استفاده کرده بلکه لوگو جذابی را برای خود تعیین کرده که قابل ستایش است. یکی از اصول این کارخانه فرانسوی حفظ ریشه‌های تاریخی کشورش هست بعلاوه علامت این برند به موسس آن آندره سیتروئن برمی‌گردد که با الهام گرفتن از شکل چرخ‌دنده‌ها آن را در لهستان طراحی کرد.

لوگو سوبارو

سوبارو؛ دسته ستارگان

خودروهای این برند در مسابقات رالی معروف هستند؛ اما آیا می‌دانید علامت ستاره‌های درخشان در لوگو این کارخانه به چه معناست؟ در واقع لوگو سوبارو از ستاره‌ خوشه پروین یا ثریا الهام گرفته شده که یکی از صور فلکی در علوم نجوم هست. اما چرا خوشه پروین؟ در اصل سوبارو در زبان ژاپنی به معنای دسته‌ای از ستارگان در صور فلکی است.

افت فروش فولکس واگن

فولکس واگن؛ پدرخوانده نازی ها

این کارخانه آلمانی در طول حضور خود در دنیای خودرو با رسوایی‌های متعددی روبرو شده‌است؛ اما جدای از این بحث ریشه مستقیم این کارخانه به آلمان‌های نازی باز می‌گردد. در اواسط دهه ۱۹۳۰ میلادی، هیتلر خودرویی با قیمت منصفانه برای آلمان نازی درخواست کرد و فولکس‌واگن کارخانه‌ای بود که به این درخواست جواب مثبت داد و مدل بیتل از این کارخانه تا اواخر جنگ جهانی دوم تولید شد. اما درباره لوگو این کارخانه حرف بزرگ V بر روی حرف بزرگ W به طور واضح قرار گرفته که نمایانگر نام این برند آلمانی است.

car_logo_mazdaمزدا_لوگو

مزدا؛ پرنده بلند پرواز

بوگو مزدا ساده و زیبا با 2 پر باز از یک پرنده هست که نمایانگر خلاقیت این کارخانه ژاپنی در تولید محصولات متفاوت با کیفیت عالی است.

porsche-پورشه_لوگو

پورشه؛ یادگار پادشاهی ورتمبرگ

هر وقت اسم این برند به زبان می‌آید مدل ۹۱۱ یا ماکان آن در ذهن هر فردی تداعی می‌شود؛ اما لوگو این کارخانه آلمانی برگرفته از پرچم شهر اشتوگارت که سمبلی از پادشاهی ورتمبرگ در این کشور هست.

آلفارومئو؛ تاج دار ایتالیایی

یکی دیگر از لوگوهای زیبای خودروسازان علامت آلفارومئو است که همانند پورشه ریشه در زادگاه این کارخانه ایتالیایی دارد. صلیب قرمز در وسط این لوگو سمبل شهر میلان و مار تاج‌دار مربوط به خانواده معروف ویسکونتی ایتالیا هست. بنابراین با داشتن یک خودروی آلفارومئو شما می‌توانید جزویی از خانواده سلطنتی باشید!

آئودی؛ اتحادی از جنس ماشین

یکی از لوگوهای جذاب در میان کارخانه‌های خودروسازی متعلق به آئودی با چهار حلقه جفت شده در هم در یک راستا است که بیانگر اتحاد چهار برند آئودی، DKW، واندرر و هورش هست.

ب ام و-لوگو

ب ام و؛ باواریایی هیجان انگیز

لوگو ب ام و با وجود ساده بودن دارای معنای مختلفی است. اول اینکه رنگ آبی و سفید آرم آن مربوط به فدرال باواریا در آلمان هست، دوم مدور بودن آرم نماینده موتور‌های چرخان معروف این کارخانه با سرعت بالاست و برای مشخص بودن این برند آلمانی حروف BMW در داخل آرم گنجانده شده‌است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی