پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بهمنِ مفید در بازار پیکاپ ها/ نگاهی به پیکاپ G9 محصول جدید گروه بهمن

گروه بهمن بعد از حضور پررنگ در مهمترین نمایشگاه های خودرویی در سال 1401، با دستی پر به شانزدهمین نمایشگاه خودرو آمده است. از غرفه بزرگ با سبدی متنوع از محصولات گروه بهمن و زیرمجموعه هایش که بگذریم، بدون شک مهمترین محصول این خودروسازی خصوصی پیکاپ G9 است که حسابی توجه بازدیدکنندگان را به خود […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۳ آذر ۱۴۰۱

گروه بهمن بعد از حضور پررنگ در مهمترین نمایشگاه های خودرویی در سال 1401، با دستی پر به شانزدهمین نمایشگاه خودرو آمده است. از غرفه بزرگ با سبدی متنوع از محصولات گروه بهمن و زیرمجموعه هایش که بگذریم، بدون شک مهمترین محصول این خودروسازی خصوصی پیکاپ G9 است که حسابی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

همان طور که در نمایشگاه های خودرو تهران و مشهد گروه بهمن با غرفه سازی حرفه ای و به نمایش گذاشتن محصولاتش در سگمنت های مختلف در کانون توجه ها قرار گرفته بود، در نمایشگاه مهم خودرو اصفهان هم بزرگ ترین غرفه را در اختیار دارد و با طراحی زیبا غرفه، محصولات متنوع و از همه مهمتر محصول جدید و گردن کلفتش حسابی نظر بازدیدکنندگان را به خودش جلب کرده است.

از محصولات جدید بهمن موتور که به تازگی عرضه آن ها در بازار شروع شده یا به زودی شروع خواهد شد، می توان به سدان اسپرت و زیبای ریسپکت، شاسی بلند تند و تیز و پرقدرت دیگنیتی پرستیژ و تازی واردی به نام فیدلیتی پرستیژ اشاره کرد که همگی در غرفه این خودروساز به نمایش درآمده اند.

از دیگر محصولات گروه بهمن که می توانید در نمایشگاه خودرو اصفهان آن ها را از نزدیک ببینید، می توان به دیگنیتی و فیدلیتی پرایم با گیربکس و آپشن های جدید اشاره کرد.

اما از همه این ها که بگذریم، غرفه گروه بهمن یک سوگلی دارد که همه توجهات را به سمت خود جلب کرده و حتی می توان گفت مهمترین خودرو به نمایش درآمده در این رویداد تخصصی صنعت خودرو است. این خودرو G9 و در اصل زد ایکس اتو G9 نام دارد و در دسته پیکاپ های درشت هیکل 2 دیفرانسیل جای می گیرد و با ظاهری شبیه به دوج رم خودنمایی می کند. اگر با گروه بهمن آشنایی داشته باشید، می دانید که این شرکت خودروسازی اگر محصولی را در نمایشگاه به نمایش بگذارد، قطعا تولید آن را در برنامه دارد. به گفته مسئولان گروه بهمن، این پیکاپ قلدر قرار است در 3 ماهه اول سال 1402 به بازار بیاید.

قبل از اینکه به معرفی مشخصات این محصول جدید بپردازیم، باید بگوییم که G9 یک خودرو چند منظوره است. هم هیکل، ظاهر و قابلیت های یک پیکاپ زمخت و بیراهه نورد را دارد. هم فضای کابینش به امکانات مدرن مجهز شده و با ترکیبی لوکس و راحت، می تواند نقش یک خودرو روزمره و خانوادگی را بازی کند.

در بحث امکانات رفاهی، می توان بهمن G9 را مجهزترین پیکاپ تولیدی در کشور معرفی کرد. این تازه وارد گردن کلفت از امکاناتی نظیر نظیر ترمز ABS، سیستم کمکی EBD، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، ترمز پارک برقی، سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار خطی، چهار کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید، صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتال ۱۲ اینچی، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ روشنایی روز، انتخاب حالت رانندگی (اسپرت، اقتصادی و نرمال)، سیستم روشنایی مشایعت تا درِ منزل، صندلی ۶ حالته برقی راننده، صندلی چهارحالته برقی شاگرد، تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، گرم‌کن صندلی های جلو، آینه های تاشو برقی مجهز به گرم‌کن و… مجهز شده است.

بهمن G9 از نظر فنی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. زیر کاپوت G9 یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI جا خوش کرده که می تواند ۱۹۵  اسب بخار قدرت و ماکزیمم گشتاور ۳۶۵ نیوتن متر را تولید کند. قدرت این پیشرانه توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF به چهار چرخ منتقل می شود و قابلیت تنظیم دنده سبک و سنگین را در این پیکاپ آفرودی وجود دارد.


برنامه های آتی و وعده های عملیاتی شده در ماه های اخیر

در نخستین روز برگزاری شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان، جمعی از مدیران ارشد گروه بهمن در نشست خبری از برنامه های آینده خود و وعده های عملی شده در ماه ها اخیر گفتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. چیزی که در صحبت مدیران گروه بهمن مشهود بود، قرار گرفتن این خودروساز در مسیر افزایش ظرفیت تولید و افزایش عمق داخلی سازی محصولات خود بود که به اشتغال زایی و افزایش بی رویه قیمت کمک شایانی می کند.

در این نشست خبری علی پورابراهیم از مدیران باتجربه صنعت خودرو و عضو هیئت مدیره گروه بهمن در خصوص پروژه های گسترش گروه بهمن گفت: خط بدنه سازی فیدلیتی با ظرفیت ٢٠٠ دستگاه راه اندازی شده است و خط تولید بدنه دیگنیتی نیز نصب شده است و در مرحله تولید آزمایشی است. این خط ١٠٠ دستگاه در روز ظرفیت دارد.

او افزود : خط سوم بدنه نیز که مربوط به خودروی ریسپکت است در حال راه اندازی قرار دارد و ما قول میدهیم در پایان بهمن ماه هیچ خودرویی در گروه بهمن نیاز به واردات بدنه نخواهد داشت. همچنین سالن خط بدنه جدید با زیربنای ٨ هزار متر در حال اجراست که بدنه خودروهای جدید را تولید می کند.

او تصریح کرد: در بهمن دیزل خط رنگ راه اندازی شده است. به این ترتیب سایر خودروهای پیکاپ نیز در بهمن دیزل تولید می شود. ضمنا ظرفیت خط تولید کشنده ام پاور نیز با ظرفیت ٢٠ دستگاه در روز فعال است و در پایان سال به ۴٠ دستگاه می رسد.

او در خصوص کاربری سازی نیز گفت: ما قصد داریم کاربری را از حالت کارگاهی به کارخانه ایی دربیاوریم و به صورت OEM کاربری ها تولید شود. به همین دلیل برنامه داریم این اتفاق در خط تولید بیفتد و رنگ کاربری سازی نیز کارخانه ایی خواهد بود نه کارگاهی.

پور ابراهیم تاکید کرد: برای خودروهای کامیونت نیز ما برنامه داریم که داخلی سازی را افزایش بدهیم. به همین دلیل خانواده خودروهای ام پاور سال بعد کل بدنه این خودروها در بهمن دیزل تولید می شود. به این ترتیب هزینه حمل بدنه بزرگ این خودرو را دیگر نداریم.

وی دلیل تمرکز بهمن روی بدنه سازی را ارزش افزوده این کار عنوان کرد و گفت: پروسه ساخت بدنه نیاز به اپراتور دارد و اشتغال زایی بالایی دارد. به طور مثال برای ساخت بدنه فیدلیتی حدود ۴٠ نفر نیرو نیاز دارد و اگر همه محصولات داخلی سازی شوند کارآفرینی بالایی خواهیم داشت.

او با اشاره به سرمایه گذاری بالای بهمن برای خطوط پرس و استفاده از ظرفیت های داخلی صنایع فولادی گفت: هدف ما اشتغال زایی و کار آفرینی است و در سال آینده بهمن موتور با ظرفیت ۶٠ هزار دستگاه فعالیت خواهد کرد که قطعا نیازمند استفاده از نیروی کار جدید است. امید ما این است در آینده کارخانه ایی با ظرفیت ٢٠٠ هزار دستگاه بسازیم.

ابراهیم افشار مدیر کسب و کار خودروهای تجاری بهمن دیزل نیز در این نشست با اشاره به تقسیم بندی خودروهای تجاری از ٣.۵ تن تا ١٢ تن گفت: کامیونت هایی که در سال قبل در خانواده فورس در سال قبل به بازار ارائه شد، مورد استقبال بازار قرار گرفته است و در دو ماه آینده نیز محصول جدیدی خواهیم داشت. ضمن این که در بخش خودروهای تجاری سنگین نیز ام پاور سری BD300 را داریم که استانداردهای روز جهان را دارد و شعار این محصول پرقدرت، ایمن و با دوام است.

او تصریح کرد: این خودرو موتور کامینز باکیفیت دارد که ١١٠٠ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و ٣٠٠ اسب بخار است. ضمن این که این خودرو ٨۵ استاندارد ایران و استانداردهای روز اروپا را پاس می کند. در این خودرو ترمز ESC، انحراف از خط و ترمز اضطراری وجود دارد.

افشار ادامه داد: این خودرو کابین ارگونومیک و بزرگی دارد و صندلی راننده در ۶ جهت حرکت خواهد کرد. ضمنا سرد کن و گرمکن نیز در صندلی این خودرو وجود دارد. حتی باک را ۶٠٠ لیتر در نظر گرفته ایم تا مراجعه راننده برای سوخت گیری کمتر باشد. این خودرو با نوع باری و کمپرسی در ابتدا ارائه می شود و کاربری های دیگری نیز خواهد داشت.

پارسا نوری معاون مهندسی گروه بهمن گفت: تا به امروز ٣٠٠ دستگاه از سدان ریسپکت تولید شده است و به زودی آماده شماره گزاری خواهد شد. همچنین می توانیم تولید را به ١٢ هزار دستگاه برسانیم و دیگنیتی پرستیژ نیز امروز به مرحله تولید رسیده که با موتور ٢ لیتری توربو و بقیه نکات فنی تنها در ایران تولید می شود.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی