پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراخوان عجیب آئودی

عجیب ترین فراخوان خودرویی / اگر صندلی عقب خیس شود، قدرت موتور کاهش می یابد!

تا به حال فراخوان های خودرویی عجیبی را دیده بودیم اما بدون شک جدیدترین فراخوان آئودی، یکی از عجیب ترین فراخوان های تاریخ خودروسازی است. آئودی تعداد 50 هزار و 883 دستگاه از تولیداتش را فراخوانده چراکه اگر بصورت اتفاقی، مایعی از دست سرنشینان بر روی صندلی عقب بریزد، آئودی دچار افت قدرت خواهد شد! […]

سامیار راشد
چهارشنبه - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

تا به حال فراخوان های خودرویی عجیبی را دیده بودیم اما بدون شک جدیدترین فراخوان آئودی، یکی از عجیب ترین فراخوان های تاریخ خودروسازی است. آئودی تعداد 50 هزار و 883 دستگاه از تولیداتش را فراخوانده چراکه اگر بصورت اتفاقی، مایعی از دست سرنشینان بر روی صندلی عقب بریزد، آئودی دچار افت قدرت خواهد شد!

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در زیر صندلی عقب خودروهای آئودی، یک ماژول دریچه بازدید قرار دارد که به شدت در برابر آب و مایعات آسیب پذیر می باشد. بنابراین در صورت ریخت آب و حتی خیس شدن، آئودی انتقال نیرو را قطع کرده و در حالت اضطراری قرار می گیرد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، نیمی از چراغهای اخطار بر روی مجموعه نشاندهنده ها روشن خواهد شد ضمن اینکه نباید افت شدید قدرت و سوییچ به حالت اضطراری را از قلم انداخت.

این فراخوان گریبانگیر هفت مدل از خانواده آئودی شده است: 1414 دستگاه آئودی S7، 1781 دستگاه سدان S6، 2152 دستگاه استیشن RS6 Avant، 1809 دستگاه سدان اسپرت RS7، 8915 دستگاه A7 و 2227 دستگاه استیشن A6 Allroads و اما از همه بیشتر، سدان A6 به تعداد 32 هزار و 585 دستگاه! تمامی مدل های فراخوان داده شده بین 27 ژوئیه سال 2018 تا چهارم آوریل سال جاری تولید شده اند.

سال گذشته نیز آئودی فراخوانی مشابه را برای شاسی بلند Q5 و SQ5 انجام داد که مشخص شد تعداد 38 دستگاه از آنها دچار این مشکل بودند. طی گزارشی به سازمان NHTSA، آئودی این نقص را مستقیمأ نقص در طراحی می داند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی