پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

خودروسازان با واردات به سمت، ارتقا کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودرو حرکت می کنند

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛ با واردات، خودروسازان به سمت رقابت، ارتقا کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودرو حرکت می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برخی مشکلات موجود در صنعت خودرو، اعتماد سازی با عرضه خودرو در […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۹ آذر ۱۴۰۱

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛ با واردات، خودروسازان به سمت رقابت، ارتقا کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودرو حرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برخی مشکلات موجود در صنعت خودرو، اعتماد سازی با عرضه خودرو در بورسگفت: اگر موضوع واردات خودرو حل شود، بخشی از مشکلات موجود در این حوزه هم رفع می‌شود و قیمت‌گذاری آن‌ها در بورس کالا با مشکلی مواجه نخواهد شد.

وی افزود: با واردات، خودروسازان به سمت رقابت، ارتقا کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودرو حرکت می‌کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با عرضه خودرو در بورس می‌توان از خرید و فروش‌های کاذب جلوگیری کرد، عنوان کرد: عرضه خودرو در بورس چندین مزیت دارد و باعث پیشگیری از سوءاستفاده، رانت خواری و شرایط انحصاری این صنعت شده و به بحث شفافیت در قیمت‌گذاری کمک می‌کند، اما بهتر است با توجه به تقاضای بازار خودرو، عرضه‌ها در بورس کالا افزایش یابد.

حسینی کیا اظهار کرد: به طور کلی می‌توان یکی از نقش‌های عرضه خودرو در بورس را اعتمادسازی دانست و به واسطه افزایش اعتماد وضعیت بازار سرمایه نیز تغییر می‌کند.

وی اشاره کرد: همچنین بهتر است مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بازار آزاد و درب کارخانه با عرضه در بورسکالا به صنعت و چرخه تولید برگردد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی