پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرفروش ترین خودروها در بازار کدامند؟

طبق بررسی های صورت گرفته، گروه پژو سهم پرفروش‌ترین خودرو‌های ایرانی را با سهم 31.3 درصدی از فروش خودرو در 8 ماه گذشته را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بررسی اطلاعات فروش چهار شرکت خودروسازی ایرانی نشان می‌دهد که گروه پژو سهم پرفروش‌ترین خودرو‌های ایرانی را با سهم 31.3 درصدی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۱ آذر ۱۴۰۱

طبق بررسی های صورت گرفته، گروه پژو سهم پرفروش‌ترین خودرو‌های ایرانی را با سهم 31.3 درصدی از فروش خودرو در 8 ماه گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بررسی اطلاعات فروش چهار شرکت خودروسازی ایرانی نشان می‌دهد که گروه پژو سهم پرفروش‌ترین خودرو‌های ایرانی را با سهم 31.3 درصدی از فروش خودرو در 8 ماه گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

این آمار‌ها از بررسی چهار شرکت ایران‌خودرو، سایپا، پارس خو و زامیاد به دست آمده است. بر اساس این آمار‌ها در 8ماه امسال ایرانی‌ها با واریز 137هزار میلیارد تومان پول به‌حساب شرکت‌های خودروسازی جمعا 750هزار خودروی صفرکیلومتر خریده‌اند. بخش عمده خودرو‌های خریداری‌شده شامل خودرو‌های گروه پژو و خانواده کوئیک بوده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد در 8ماه امسال ایرانی‌ها با واریز 137هزار میلیارد تومان پول به‌حساب شرکت‌های خودروسازی جمعا 750هزار خودروی صفرکیلومتر خریده‌اند. بخش عمده خودرو‌های خریداری‌شده شامل خودرو‌های گروه پژو و خانواده کوئیک بوده است. طبق این اطلاعات میزان استقبال از 2خودروی تارا و هایما نیز در حال افزایش است.

مشتریان در طول 8ماه گذشته جمعا 749هزارو 454دستگاه خودرو از این شرکت‌ها خریده‌اند که 31.3درصد از این خودرو‌ها به گروه پژو مربوط است. در این گروه، خودرو‌هایی شامل پژو پارس، پژو206 تیپ2، پژو206 تیپ5، پژو206 اس‌دی، پژو207، پژو207 اس‌دی و پژو405 تولید می‌شوند.

طبق اطلاعاتی که ایران خودرو ارائه کرده، مشتریان در 8ماه گذشته 234هزارو 752دستگاه از خودرو‌های خانواده پژو خریده‌اند که این بالاترین میزان فروش در میان خودرو‌های داخلی تولید شده در ایران است.

این میزان فروش 31درصد بیشتر از سال قبل است. سال قبل در همین مدت ایرانی‌ها 179هزار دستگاه از خودرو‌های خانواده پژو را خریده بودند. همه این‌ها به‌معنای آن است که ایرانی‌ها در 8ماه امسال جمعا 39هزارو 325میلیارد تومان پول برای خرید خودرو‌های پژو در ایران پرداخت کرده اند.

با این حساب پرفروسش‌ترین گروه خودروی در 8 ماه گذشته خودرو‌های پژو از سری محصولات شرکت خودروسازی ایران‌خودرو است.

پرفروش ترین خودروها بعد از پژو

رتبه دوم فروش خودرو‌های داخلی مربوط به خودرو‌های تولیدی در گروه ایکس‌200 سایپاست که در آن خودرو‌هایی شامل تیبا، کوئیک و ساینا تولید می‌شوند. آنطور که سایپاگزارش کرده در 8ماه سال‌جاری متقاضیان 204هزارو 623دستگاه خودرو از این نوع خودرو‌ها را خریده‌اند که 15درصد بیش از سال قبل است و احتمالا بخش عمده آن‌ها مربوط به خودروی کوئیک است که رفته‌رفته جای خود را در بازار داخلی باز کرده و به‌نظر می‌رسد جای پراید را گرفته است.

البته کوئیک فقط در سایپا تولید نمی‌شود و از ابتدای امسال پارس‌خودرو نیز تمرکز اصلی‌اش را روی تولید کوئیک گذاشته، اما خودرو‌های تولید شده این شرکت نیز در شبکه فروش شرکت سایپا فروخته می‌شود، زیرا پارس‌خودرو از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سایپا تلقی می‌شود. اطلاعات موجود نشان می‌دهد پارس خودرو از ابتدای امسال تاکنون 86هزار دستگاه کوئیک برای فروش در اختیار سایپا گذاشته است.

انتهای پیام/ منبع: ایبنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی