پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوییک؛ تعریف درست هاچ بک اقتصادی

اگر امروز کسی از شما پرسید خودرو هاچ بک اقتصادی یعنی چه؟ دیگر نیاز نیست خیلی تقلا کنید کافی است بروید لب پنجره و یک کوییک را به او نشان دهید. به گزارش اختصاصی جوان خودرو  مرد هزار چهره و کم خرج سایپا که پس از معرفی در سال 95 به خوبی توانسته جایگاه خود […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۳ آذر ۱۴۰۱

اگر امروز کسی از شما پرسید خودرو هاچ بک اقتصادی یعنی چه؟ دیگر نیاز نیست خیلی تقلا کنید کافی است بروید لب پنجره و یک کوییک را به او نشان دهید.

به گزارش اختصاصی جوان خودرو 

مرد هزار چهره و کم خرج سایپا که پس از معرفی در سال 95 به خوبی توانسته جایگاه خود را در بازار پیدا کند و به راحتی هم در قد و قامت یک هاچ بک اقتصادی از هر نظر قرار می گیرد.

کوییک سایپا با تیپ های R، S، G و اتوماتیک در بازار عرضه می شود که نسخه اتوماتیک این خودرو یکه تاز و تنها خودرو اتوماتیک ارزان قیمت بازار است.

چهره ای حسور

نمای ظاهری کوییک از حال و هوای جوان پسند و پرهیجانی برخوردار است و شاید یکی از دلایل موفقیت این خودرو در بازار همین چهره جذابش باشد.

نکته جالب توجه دیگر در نمای ظاهری کوییک، وجود المان های خودروهای تایپ کراس نظیر فلاپ های متفاوت، سپرهای جلو و عقب، روف رک و قسمت های برجسته پلاستیکی روی گلگیرها است. این برگ برنده موجب شده تا افرادی که بین 2 راهی سخت بین کراس اوور و هاچ بک مانده اند، کوییک تبدیل به گزینه شماره یک آن ها شود.

پیشرانه ای محبوب

هاچ بک ریزه میزه سایپا محبوب دل دانشجویان، کارمندان و به طورکلی افرادی که نمی خواهند خودرویی پرمصرف داشته باشند است. قلب تپنده این هاچ بک اقتصادی موتور M15 سایپا بوده که حجمی معادل 1503 سی سی دارد. این پیشرانه قادر است 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر را دودستی تقدیم چرخ های جلو کند.

محصول کوییک سایپا در تیپ های معمولی، کوییک R، کوییک S و G عرضه می شود که به غیر از یک نمونه اتوماتیک CVT در نمونه معمولی بقیه تیپ ها از یک گیربکس 5 سرعته دستی برخوردار هستند. البته ناگفته نماند که گیربکس یکپارچه CVT این محصول ساخت شرکت پانچ بلژیک بوده و فناوری و مهندسی همپا با سایر خودروهای اقتصادی روز جهان دارد.

فرمان برقی، دیگر مزیت کوییک بوده که حتی در دیگر هاچ بک های گران تر بازار هم یافت نمی شود. این مورد به تنهایی نقشی کلیدی در ایجاد محبوبیت ایجاد می کند به همین سادگی!

حالا برآیند این موارد می شود کوییک، هاچ بکی که در هر 100 کیلومتر کمتر از 7 لیتر بنزین مصرف می کند و این خودرو را تبدیل به بهترین همراه برای خیابان های پرترافیک می کند.

کوییک آر پارس خودرو

همسفر امن جاده

طبق بررسی های صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کوییک سایپایی ها از 4 ستاره کیفی برخوردار است و در رده هاچ بک های ایمن بازار قرار می گیرد. سواری با کوییک مثل سایر هاچ بک ها خشک نیست و سواری این خودرو بسیار مطلوب تر و دلچسب بوده و از طرفی هم خبری از هراس راننده در تقابل با چاله و چوله خیابان نیست به این علت که عملکرد کوییک قابل قبول و منطقی است.

اگرچه کوییک در تیپ های مختلفی عرضه می شود اما به عنوان مثال نسخه G این محصول از امکاناتی نظیر مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچ، دوربین عقب، سنسور پارک دنده عقب، کنترل صدا از روی فرمان، صندلی با روکش چرم، سيستم تهويه مطبوع نيمه اتوماتيك، روف رک، دستگیره آسان بازشو، کلید تاشونده، نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)، نشانگر تعویض دنده، چراغ روشنایی روز (Day Light)، چراغ های اتوماتیک (Auto Light)، چراغ همراهی تا درب منزل، مه شکن جلو و عقب،GPS (سیستم ناوبری، نمایش دمای هوای بیرون، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، مجهز به سیستم ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، هشدار دهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی، آیینه جانبی برقی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه دودی، شارژ موبایل USB، سیستم هشداردهنده امنیتی، سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، کامپیوتر سفر، صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso Fix)، صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت و رینگ آلومینیومی برخوردار بوده و البته برخی از امکانات در تیپ های دیگر این خودرو متغیر است.

بی دردسر مانند همیشه

نمی توان این نکته را در نظر نگیریم که این روزها قیمت ها در بازار خودرو فرار را بر قرار ترجیح داده اند و هر لحظه یک عددی را نشان می دهند. از طرفی هم هزینه نگهداری خودروها هم به تبعیت از بازار روند صعودی داشته به همین علت نمی توان بی گدار به آب زد و دست به خرید خودرویی بزنیم که می تواند دردسرساز باشد. کوییک سایپا با توجه به برخورداری از شبکه گسترده خدمات، نه تنها مشکلی در تامین قطعات نخواهد داشت بلکه با توجه به اینکه در زمره خودروهای لژیونر قرار می گیرد همین مدال شاید کافی باشد که به کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

کوییک سایپایی ها برعکس دیگر خودروها این روزها در بازار دچار نوسانات قیمتی هم نشده است. این موضوع هم به علت افزایش تولید و عرضه این محصول در سایپا است که توانسته بخش قابل توجهی از نیاز بازار را تامین کند تا این هاچ بک خوش چهره گرفتار افت و خیزهای عجیب و سر سام آور بازار نشود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی