پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آستون مارتین DB5 زیباترین آستون مارتین تاریخ

زیباترین آستون مارتین های تاریخ / قسمت دوم

شاید این روزها، خودروهای بسیاری در حال تردد در خیابان ها باشند اما به جرأت می توان گفت که تنها تعداد اندکی از آنها زیبا هستند و بدون شک، خودروهای آستون مارتین جزو این دسته هستند. درست است که زیبایی تا حد زیادی سلیقه ای بوده اما رعایت کردن یک سری اصول و تناسبات باعث […]

سامیار راشد
جمعه - ۲۵ آذر ۱۴۰۱

شاید این روزها، خودروهای بسیاری در حال تردد در خیابان ها باشند اما به جرأت می توان گفت که تنها تعداد اندکی از آنها زیبا هستند و بدون شک، خودروهای آستون مارتین جزو این دسته هستند. درست است که زیبایی تا حد زیادی سلیقه ای بوده اما رعایت کردن یک سری اصول و تناسبات باعث می شود تا یک محصول، در چشم انسان جلوه زیباتری داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در بخش قبل، لیست 10 دستگاه از زیباترین آستون مارتین های تاریخ را شروع کردیم و تا پنجمین مورد پیش رفتیم و حالا در ادامه، به معرفی پنج دستگاه از زیباترین آستون مارتین های تاریخ می رسیم.

5- آستون مارتین ونکوییش زاگاتو شوتینگ بریک

زاگاتو حتی به زیباترین آستون مارتین هم رحم نکرد و از آن خودرویی زیباتر خلق کرد. زاگاتو بی پروا و بی محدودیت، کوپه ونکوییش را بازطراحی نموده و به یک شوتینگ بریک (استیشن واگن دو درب) تبدیل کرد که حقیقتأ یکی از خاص ترین خودروهای خیابان است. ونکوییش زاگاتو شوتینگ بریک با تعداد تولید محدود به 99 دستگاه نه تنها خاص بود بلکه با موتور 12 سیلندر 595 اسب بخاری با سرعت 324 کیلومتر بر ساعت، نیرومند و سریع هم بود. چراغهای زیبا و خاص عقب این ماشین هنوز هم از تمامی خودروها متمایز است.

4- آستون مارتین DB9

هرکسی نام آستون مارتین به گوشش رسیده باشد، بدون شک نام DB9 هم شنیده است. یکی از آیکونیک ترین و تأثیرگذار ترین خودروهای آستون مارتین در طول تاریخ است. آستون مارتین DB9 یکی از بی نقص ترین طراحی های صنعت خودروسازی را دارد چراکه در طراحی آن از نسبت طلایی فی یا عدد 1.618 استفاده شده است. DB9 بین سالهای 2003 تا 2017 تولید شد که نه تنها یکی از موفق ترین ساخته های این سوپراسپرت سازی انگلیسی بوده بلکه با 14 سال تولید پیوسته، یکی از طولانی ترین مدل های آستون مارتین در خط تولید نیز می باشد.

3- آستون مارتین DBS Superleggera

این روزها محبوبیت آستون مارتین ونتیج و شاسی بلند DBX و هایپرکارهای واکری و والهالا، باعث شده تا دیگر DBS Superleggera به چشم نیاید اما حقیقت اینست که نباید از آن غافل شد. بدنه زیبا و آشنای آستون مارتین با جلوپنجره بسیار بزرگی ترکیب شده است. پشت این جلوپنجره عظیم، یک موتور 12 سیلندر 5.2 لیتری تویین توربو قرار دارد که می تواند 715 اسب بخار نیرو را به چرخ های عقب ارسال کند. DBX Superleggera نه تنها عنوان زیباترین های آستون مارتین بلکه عنوان نیرومندترین آستون مارتین تولیدی تاریخ را نیز با خود به یدک می کشد.

2- آستون مارتین One-77

برای مدت مدیدی آستون مارتین One-77 یکی از خاص ترین خودروهای دنیا بود. آستون مارتین بدون هیچگونه چشمداشتی به سودآوری، تمام دانش و مهارت خود را در تولید یک سوپراسپرت در One-77 بکار گرفت. از نظر ظاهری می توان گفت که آستون مارتین One-77، همان آستون مارتین DB9 بوده که به باشگاه رفته و عضلانی تر شده است. One-77 به لطف موتور 12 سیلندر 7.3 لیتری، می تواند 750 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور را به چرخهای عقب منتقل کند. One-77 بین سالهای 2009 تا 2012 در تعداد محدود به 77 دستگاه تولید شد.

1- آستون مارتین DB5

کمتر ماشین کلاسیکی را می توان پیدا کرد که همچون آستون مارتین DB5 اینچنین در مرکز توجهات باشد. نه تنها DB5 یکی از محبوب ترین ماشینهای جیمز باند بوده بلکه عنوان زیباترین آستون مارتین تاریخ را با خود به یدک می کشد. صدای خِر خِر موتور شش سیلندر خطی چهار لیتری آن با 281 اسب بخار نیرو، به جذابیت DB5 می افزاید. DB5 نه تنها زیباترین آستون مارتین تاریخ بلکه یکی از زیباترین خودروهای تاریخ نام گرفته است. DB5 بین سالهای 1963 تا 1965 در تعداد 1059 دستگاه به تولید رسید.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی