پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صفر تا صد در 1.4 ثانیه با McMurtry Speirling

در فستیوال سرعت گودوود، شاهد جولان یک هایپرکار الکتریکی عجیب از انگلستان به نام McMurtry Speirling بودیم که توانست رکورد 39.08 را به ثبت برساند و تمامی هایپرکارهای شهره نام را شرمنده خود کند. از آن زمان، تیم McMurtry در حال توسعه و تکمیل نسخه تولیدی Speirling بوده اند و حالا این هایپرکار الکتریکی رکورد […]

سامیار راشد
یکشنبه - ۲۷ آذر ۱۴۰۱

در فستیوال سرعت گودوود، شاهد جولان یک هایپرکار الکتریکی عجیب از انگلستان به نام McMurtry Speirling بودیم که توانست رکورد 39.08 را به ثبت برساند و تمامی هایپرکارهای شهره نام را شرمنده خود کند. از آن زمان، تیم McMurtry در حال توسعه و تکمیل نسخه تولیدی Speirling بوده اند و حالا این هایپرکار الکتریکی رکورد صفر تا صد و چهارصد متر جدیدی را ثبت می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

 

هایپرکار الکتریکی Speirling در پیست معروف سیلوراستون رکورد شکنی را انجام داده است. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که Speirling، صفر تا صد را در 1.4 ثانیه پشت سر گذاشته است! عجیب تر آنکه تنها در 2.63 ثانیه از صفر به 160 کیلومتر بر ساعت می رسد. رکورد دیگری که Speirling به ثبت رسانده، مسافت 400 متر است که توانسته در 7.97 ثانیه طی کند. با این تفاسیر، هیچ هایپرکاری حتی به گرد پای Speirling هم نمی رسد.

این موشک زمینی از دو موتور الکتریکی بر روی محور عقب بهره می برد و راننده می تواند توان خروجی را از روی اهرم چرخانی بر روی فرمان تغییر دهد. بیشینه توان تولیدی آن، 1000 اسب بخار است و از مجموعه باتری 60 کیلووات ساعتی بهره می برد. Speirling با یکبار شارژ کامل می تواند مسافت 261 کیلومتر را بپیماید که دلیل برد پیمایش کم، مجموعه باتری کوچک آنست. Speirling با حداکثر توان می تواند نهایتأ 20 دقیقه در پیست دوام بیاورد.

هنوز زمان عرضه دقیق آن به بازار مشخص نیست ولی در زمان عرضه، از قیمت پایه 1.2 میلیون دلار بهره می برد.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی