پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسل جدید هیوندای کونا / انقلابی در کراس اوورهای اقتصادی

هیوندای کونا یکی از مدل های کلیدی این خودروساز کره ای بوده زیراکه هم در کلاس پرفروش کراس اوورها طبقه بندی می شود هم اینکه قیمت بسیار پایینی دارد. نسل اول هیوندای Kona در سال 2017 معرفی شد و نسل جدید آن امروز رونمایی شد و سال آینده به عنوان مدل سال 2024 راهی بازار […]

سامیار راشد
سه شنبه - ۲۹ آذر ۱۴۰۱

هیوندای کونا یکی از مدل های کلیدی این خودروساز کره ای بوده زیراکه هم در کلاس پرفروش کراس اوورها طبقه بندی می شود هم اینکه قیمت بسیار پایینی دارد. نسل اول هیوندای Kona در سال 2017 معرفی شد و نسل جدید آن امروز رونمایی شد و سال آینده به عنوان مدل سال 2024 راهی بازار می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نسل جدید هیوندای کونا با پیشرانه تمام الکتریکی، هیبریدی و بنزینی همراه خواهد بود و از نسخه N-Line نیز بهره می برد. هیوندای مدعی است که طراحی کونا جدید را بر پایه نسخه الکتریکی آن آغاز نموده است. کونا جدید همچون شاسی بلند کانسپت Ioniq از یک نوار باریک سرتاسری LED در جلو بهره می برد و چراغهای اصلی در گوشه ترین بخش سپر قرار دارد که امتداد خط آن تا دستگیره های درب و نمای عقب کشیده می شود. هیوندای کونا با این طراحی، بدون شک زیباترین خودرو اقتصادی در کلاس خودش است. در کل می توان گفت که در طراحی آن از خودروهای خانواده Ioniq نیز الهام گرفته شده است. نسخه N-Line ظاهر اسپرت تری دارد و از اسپویلر عقب، رکاب جانبی و سقف و قاب آینه به رنگ مشکی بهره می برد.

هیوندای کونا با 4.35 متر طول، به میزان قابل توجه 150 میلی متر از نسل فعلی خودش بزرگتر شده است. ضمن اینکه شاهد افزایش فاصله بین محورها به میزان 60 میلی متر و عرض بدنه به میزان 25 میلی متر هستیم.

در کابین، حال و هوای نسل جدید هیوندای آزرا احساس می شود. یک کابین ساده و بی آلایش با دو نمایشگر 12.3 اینچی که در یک قاب یکپارچه قرار دارند در کنار استفاده گسترده از رنگ سفید برای روکش صندلی ها و پنل درب ها، کابینی دلنشین را خلق می کند ضمن اینکه نباید از نورپردازی مخفی آن غافل شد.

هیوندای هنوز مشخصات فنی مدل ها مختلف، زمان عرضه آنها به بازار و اطلاعات قیمت را منتشر نکرده است.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی