پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شروع تولید آواتار 11 محصول مشترک چانگان و هواوی

آغاز به تولید آواتار 11 / همکاری مشترک چانگان و هوآوی با طراحی نادر فقیه زاده

بالاخره شاسی بلند الکتریکی پرمیوم AVATR 11 با طراحی نادر فقیه زاده، از خط تولید خارج شد. تأسیسات تولید آواتار 11 در Chongqing چین قرار دارد. این شاسی بلند که بسیاری منتظرش بودند حاصل همکاری چانگان، هوآوی و CATL است و تحویل آن به مشتریان از ماه جاری میلادی آغاز می شود. به گزارش پایگاه […]

سامیار راشد
پنجشنبه - ۱ دی ۱۴۰۱

بالاخره شاسی بلند الکتریکی پرمیوم AVATR 11 با طراحی نادر فقیه زاده، از خط تولید خارج شد. تأسیسات تولید آواتار 11 در Chongqing چین قرار دارد. این شاسی بلند که بسیاری منتظرش بودند حاصل همکاری چانگان، هوآوی و CATL است و تحویل آن به مشتریان از ماه جاری میلادی آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خودروسازی AVATR که در سال 2018 چشم به جهان گشود در ابتدا همکاری مشترک بین چانگان و نیو بود که اندکی بعد، نیو از این شراکت خداحافظی کرد. در حال حاضر چانگان 40.99 درصد و CATL به میزان 17.1 درصد از سهام خودروسازی آواتار را در اختیار دارند درحالیکه هوآوی سهامدار نیست و فقط بخش های الکترونیکی از جمله موتور الکتریکی و سایر بخش های مرتبط با حیطه تخصصی خودش را برای تولیدات آواتار تأمین می کند. از سوی دیگر، آواتار با غول نفتی برتانیا به نام BP برای ساخت شبکه ایستگاه های شارژ سریع در چین همکاری می کند.

آواتار 11 با طراحی نادر فقیه زاده که مدت زیادی در ب.ام.و مشغول بکار بود، از پلتفورم هوشمند CHN بهره می برد که محصول مشترک چانگان، هوآوی و CATL می باشد. این شاسی بلند از 4880 میلی متر طول، 1970 میلیومتر عرض، 1601 میلی متر ارتفاع و 2975 میلی متر فاصله بین محورها بهره می برد.

آواتار 11 با دو موتور الکتریکی ساخت هوآوی مجموعأ می تواند 578 اسب بخار نیرو و 650 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این شاسی بلند چینی با دو مجموعه باتری 90.38 کیلوواتی با برد مسافتی 555 کیلومتر و باتری 116.79 عرضه می شود که برد مسافتی مورد دوم هنوز اعلام نشده است. آواتار 11 قیمتی بین 50 هزار و 200 دلار تا 58 هزار و 800 دلار دارد.

اولین دستگاه های تولیدی آواتار 11 به رنگ های سبز خاکستری، خاکستری روشن و قرمز از خط تولید خارج شدند. شعب آواتار در حال حاضر در بیجینگ، شانگهای، گوانگژو، شنژن، هانگژو، ووهان و چند شهر دیگر بازگشایی شده اند و آواتار قصد دارد شعب خود را در سراسر چین به بیش از 200 مورد برساند. علاوه بر این، آواتار 11 در نمایندگی های هوآوی در بیجینگ و شنژن به نمایش در می آید.

از مارس 2023، آواتار 11 با سیستم نیمه خودران توسعه یافته توسط هوآوی عرضه می شود و مالکین آواتار 11 می توانند از راه دور و از طریق اینترنت، این آپدیت را دریافت کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی