پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رکوردزنی تاریخی در ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اعلام این‌که در حال حاضر کم‌تر از سه درصد از تولیدات این گروه صنعتی به محصول مونتاژی اختصاص دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون، خودروهای داخلی بیش‌ترین سهم را در ۳۲ سال اخیر و از زمان آغاز همکاری‌های خارجی در سال ۱۳۶۹ در سبد محصولات ایران‌خودرو دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۳ دی ۱۴۰۱

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اعلام این‌که در حال حاضر کم‌تر از سه درصد از تولیدات این گروه صنعتی به محصول مونتاژی اختصاص دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون، خودروهای داخلی بیش‌ترین سهم را در ۳۲ سال اخیر و از زمان آغاز همکاری‌های خارجی در سال ۱۳۶۹ در سبد محصولات ایران‌خودرو دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مهدی خطیبی با تاکید بر این‌که فعلا و در سال جاری برنامه‌ای برای واردات در دستور کار ایران‌خودرو قرار ندارد، گفت: اولویت فعلی تمرکز بر توسعه محصولات است و با تلاش و کمک متخصصان داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگانی و دانشگاهی، به درجه‌ای از بلوغ و خودباوری در تولید محصول و قوای محرکه دست یافته‌ایم که توانایی و ظرفیت پاسخ‌گویی به نیازهای کشور با سبد محصولات داخلی هم‌کلاس با گزینه‌های واردات را داریم.

وی با بیان این‌که می‌توان با تولیدات داخل پاسخ‌گوی نیازهای مشتریان بود، اظهار کرد: در سال جاری برنامه ایران‌خودرو، پیشبرد اهداف طرح تحول کیفیت محصولات و تمرکز بر تحقیق و توسعه و تولید محصولات به روز و جدید است.

خطیبی افزود: در سال آینده دو محصول جدیدی که قابل رقابت با خودروهای خارجی است، وارد بازار خواهد شد و می‌توان گفت دارا بودن استانداردهای مصوب و کیفیت مطلوب آن تمایل مشتریان به خرید محصولات داخلی را افزایش خواهد داد.

وی با بیان این‌که هدف ایران‌خودرو حرکت به سمت افزایش درصد سهم تولیدات داخل در سبد محصولات و جایگزینی حداکثری آن‌ها با محصولات مونتاژی است، عنوان کرد: در سال جاری ترکیب این خودروساز به گونه‌ای است که کم‌تر از سه درصد آن به محصولات مونتاژی که همان خودرو هایماست، اختصاص یافته است.

خطیبی با تاکید بر این‌که در سال جاری صادرات محصولات با جدیت دنبال شده، خاطرنشان کرد: تارا و دناپلاس که هر دو محصولات داخلی و بر پایه پلتفرم ملی هستند، توانسته‌اند توجه و بازخوردهای خوبی را در سطح بین‌المللی دریافت کنند که بیانگر مقبول بودن آن‌ها در بازارهای خارجی است.

وی با اشاره به تولید خودروی کامل و عبور مستقیم محصولات از خرداد امسال و ایجاد ثبات در خطوط تولید، تصریح کرد: با توجه به صرفه‌جویی هزینه‌ای که این اقدام در کنار افزایش کیفیت محصولات به دنبال داشته است، ماحصل این حرکت بزرگ و ملی صرف تحقیق و توسعه محصولات با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.

پاییز طلایی ایران خودرو

بر اساس آمار منتشر شده، گروه صنعتی ایران خودرو طی سه ماهه پاییز امسال در مجموع ۱۷۰ هزار و ۸۶۸ دستگاه خودرو تولید کرده است که در مقایسه با تولید فصل بهار با ۱۴۶ هزار و ۹۷۳ دستگاه، رشد ۱۶ درصدی و در مقایسه با تولید فصل تابستان نیز با ۱۴۲ هزار و ۴۳۰ دستگاه خودرو، افزایش ۲۰ درصدی داشته که رشد فوق العاده ای را تجربه کرده و فصلی بی‌نظیر را دست‌کم طی شش سال گذشته رقم زده است.

این گروه صنعتی همچنین موفق شده در فصل پاییز امسال ۱۶۳ هزار و ۳۷۸ دستگاه خودرو تحویل مشتریان دهد که توانسته نسبت به تعداد ۱۵۰ هزار و ۷۰۸ دستگاه تحویل شده طی فصل تابستان بیش از هشت درصد و نسبت به ۱۳۶ هزار و ۹۳۸ دستگاه فصل بهار بیش از ۱۹ درصد بیش‌تر خودرو تحویل دهد که این تعداد تحویل هم طی سال‌های اخیر رقمی بی‌سابقه است.

لازم به ذکر است، این تعداد تولید و تحویل به‌گونه‌ای رقم خورده که هیچ‌گاه طی سال‌های گذشته تعداد تولید ملی و داخلی ایران خودرو به این تعداد نبوده و تولید مونتاژی تنها دو و نیم درصد تولیدات ایران خودرو را شامل می‌شود.

در زمان نه چندان گذشته، بیش از ۵۰ درصد تولیدات این گروه مونتاژی بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی