پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماتادور وارد می شود / معرفی سئات ایبیزا، محصول وارداتی معین موتور

سئات ایبیزا، نامی که در لیست خودروهای وارداتی به بازار ایران به چشم می خورد. به گزارش اختصاصی جوان خودرو  قریب به 4 سال از ورود آخرین خودرو به بازار ایران می گذرد و این روزها بازار خودرو بیش از هر زمان دیگری انتظار ورود وارداتی ها را می کشد. آن طرف ماجرا هم تب […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۰ دی ۱۴۰۱

سئات ایبیزا، نامی که در لیست خودروهای وارداتی به بازار ایران به چشم می خورد.

به گزارش اختصاصی جوان خودرو 

قریب به 4 سال از ورود آخرین خودرو به بازار ایران می گذرد و این روزها بازار خودرو بیش از هر زمان دیگری انتظار ورود وارداتی ها را می کشد. آن طرف ماجرا هم تب و تابی برپا است و هر روز اخبار زیادی مبنی بر احتمال ورود یا ورود قطعی خودرویی منتشر می شود.

معین موتور نام شرکتی است که قبل از ممنوعیت واردات خودرو نماینده واردات محصولات پورشه بود. حالا این شرکت پس از بازشدن دوباره دروازه واردات، بازهم به ماتادورها اعتماد کرده و قصد واردات سئات ایبیزا را به بازار کشور دارند.

این شرکت ظاهرا علاقه خاصی به خودروهایی با چهره ای هیجان انگیز دارند و از طرفی هم نگاه ویژه ای به قشر جوان بازار.

شنیده ها حاکی از آن است که ایبیزا با آخرین نسل وارد ایران می شود اما برخی منابع مدعی هستند که این هاچ بک اسپانیایی با مدل 2023 وارد بازار ایران نمی شود بلکه معین موتور قصد دارد تا این خودرو را با مدلی پایین تر به بازار عرضه کند.

بازار کشور طی سال های گذشته میزبان سئات لئون بوده اما این خودرو در تعدادی اندک وارد شد و آن طور که باید و شاید نتوانست موفق ظاهر شود اگرچه آن خودرو هم چهره ای جسور و جذاب داشت.

کمپانی سئات که از زیر مجموعه های فولکس واگن بوده خودروسازی است که بیشتر به تولید خودروهای اقتصادی فعالیت دارد ایبیزا در زمره پرفروش ترین و اقتصادی ترین محصول آن قرار می گیرد.

ایبیزا از چهره ای ساده اما در عین حال خشن و جسور برخوردار بوده که همین عصبانیت در نگاهش می تواند برای گروه قابل توجهی از مشتریان جذاب باشد.

ترکیب جلوپنجره ای کوچک و چراغ هایی مثلثی نمایی جالبی را برای این خودرو به ارمغان آورده و در قسمت بغل و عقب این خودرو هم خبری از نقش و نگار ساختار شکنی نبوده همان سادگی رعایت شده است. باید پذیرفت که بالاخره این کمپانی زیرمجموعه فولکس واگن است و لذا طراحی محصولاتش قطعا از پختگی برخوردار بوده و ایبیزا در عین سادگی اصلا چهره ای قدیمی ندارد و کاملا فریاد می زند که خودرو امروز است اما به میزان قابل توجهی اقتصادی.

ایبیزا با 3 نسخه در بخش پیشرانه تولید می شود اما طبق ادعای منابع خبری، معین موتور این محصول را با پیشرانه یک لیتری 3 سیلندر به بازار عرضه می کند. این قلب تپنده 95 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که قدرتش را توسط یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل خواهد کرد. براساس اعلام شرکت، شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 10 تا 11 ثانیه است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی