پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معرفی 5 محصول وارداتی کیا موتورز / کوشا خودرو با کیا دست پر آمد

ظاهرا کوشش کوشا خودرویی ها فقط در نامشان خلاصه نشده به سرعت دست به کار شدند و حالا مشخص شد که 5 محصول از کیا وارد بازار کشور خواهد شد. به گزارش اختصاصی جوان خودرو  ظاهرا کوشش کوشا خودرویی ها فقط در نامشان خلاصه نشده به سرعت دست به کار شدند و تبلیغات محیطی در […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۰ دی ۱۴۰۱

ظاهرا کوشش کوشا خودرویی ها فقط در نامشان خلاصه نشده به سرعت دست به کار شدند و حالا مشخص شد که 5 محصول از کیا وارد بازار کشور خواهد شد.

به گزارش اختصاصی جوان خودرو 

ظاهرا کوشش کوشا خودرویی ها فقط در نامشان خلاصه نشده به سرعت دست به کار شدند و تبلیغات محیطی در سطح شهر را آغاز کرد. البته ناگفته نماند که انتشار تصاویر و ویدیوهایی از نخستین محموله خودروهای وارداتی که همگی هم از برند کیا موتورز بودند سبب شد تا بیش از پیش نام کوشا خودرو و محصولات کیا بر سر زبان ها بیافتد.

آن طور که در تصاویر مشخص است، چهره 5 محصول که این واردکننده قصد عرضه آن ها را به بازار دارد نمایان است. کیا پگاس، سونت، سلتوس، کیا اپتیما و سراتو محصولاتی است که در محموله وارداتی این شرکت به چشم می خورد. البته در سایت رسمی این شرکت لیست نسبتا بلند بالایی از محصولات کیا به چشم می خورد که از این لیست و محموله، نام و نشان سراتو زودتر از همه بروز و ظهور کرده است.

سراتو ببینید فورته بخوانید!

سراتو مدل 2023، یکی از خودروهایی است که کوشا خودرو قصد عرضه آن به بازار را دارد و سفیر تبلیغاتی این شرکت هم بوده است. سراتو که با نام هایی مختلفی در بازارهای جهانی اعم از فورته معرفی می شود احتمالا نخستین سدان کره ای است که پس از 4 سال پایش به بازار کشور باز می شود.

نام سراتو برای ایرانیان نامی آشنا و خودرویی محبوب است که این بار قرار است با نام دیگر خود (فورته) در بازار ایران حضور پیدا کند و ظاهرا با پیشرانه 1.6 لیتری وارد میدان می شود، موتوری که قادر است 126 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید کند البته توجه داشته باشید که تیپ قدرتمند یا فول این خودرو به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی و چهار سیلندر مجهز می شود که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر را دارد. در هر دو نسخه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیرو را از پیشرانه به چرخ های جلو منتقل می شود.

کیا سلتوس، پسر هرکیولس

سلتوس، دیگر محصولی که کوشا خودرو اجازه واردات آن را دریافت کرده است. این خودرو یک کراس اوور ساب کامپکت بوده که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. سلتوس در سبد محصولات کیا بالاتر از کیا سول و سونت و پایین تر از اسپورتیج قرار می گیرد. این خودرو یک محصول استراتژیک برای کمپانی کیا محسوب می شود و این یعنی در اکثر بازارهای هدف این کمپانی نام سلتوس را می بینیم و همین باعث می شود سلتوس را در این بازارها با مشخصات مختلف ببینیم.

اگرچه سلتوس با مشخصات متفاوتی در بازارها عرضه می شود و دقیقا هم مشخص نیست که با چه پیشرانه ای به بازار ایران وارد می شود اما اگر احتمالا سلتوس با نسخه 1.6 لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه شود، این پیشرانه توانایی تولید 121 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور را دارد که این قدرت را با یک گیربکس 6 سرعته AT به چرخ های جلو منتقل می کند. توجه داشته باشید که این خودرو، یک کراس اوور اقتصادی شهری است که با این هدف تولید شده و نباید از آن توقع شتاب گیری ویژه ای داشته باشیم.

کیا K5؛ همان اپتیما خودمان است

با اختلاف قابل توجه، کیا K5 جذاب ترین محصول کوشا خودرو به حساب می آید. سدانی با زبان طراحی جذاب که به خوبی می تواند توجهات بسیاری به خود جذب کند.

این محصول هم با مشخصات متفاوتی در بازارهای هدف معرفی و عرضه می شود اما ظاهرا K5 با پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی وارد ایران می شود موتور این سدان خوش چهره، 156 اسب بخار قدرت و 191 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. البته این خودرو در نسخه قوی تر 2.5 لیتری با پاشش مستقیم سوخت توانایی تولید 191 اسب بخار و 246 نیوتن متر گشتاور را دارد که در هر 2 نسخه از یک گیربکس 6 سرعته AT بهره مند است.

پگاس، کم خرج و کوچولو!

پگاس در سال 2017 معرفی شد و با مدل 2018 پا به بازار جهانی گذاشت. این محصول کیا با هدف عرضه در بازار کشورهای در حال توسعه طراحی شد و برای همین ویژگی های اقتصادی زیادی در آن دیده می شود. ابعاد و اندازه پگاس هم نشان می دهد که با یک سدان کوچک طرف هستیم و شاید برای درک بهتر باید گفت که این خودرو از نظر ابعاد به محصولاتی چون جک J4 و FMC 511 نزدیک است.

پگاس 2023 به پیشرانه 1.4 لیتری تنفس طبیعی MPi مجهز است که حدود 94 اسب بخار قدرت را با گشتاور 132 نیوتن متر تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود. لازم به ذکر است که در بسیاری از بازارها می توان کیا پگاس را با جعبه دنده ۵ سرعته دستی هم خریداری کرد.

کم خرج مثل؛ کیا سونت

کیا سونت هم یک کراس اوور جمع جور شهری و اقتصادی است که ابتدای سال 2020 به صورت کانسپت معرفی شد و پس از چند ماه معرفی رسمی آن صورت گرفت. در اصل کیا سونت، کراس اووری کوچک اقتصادی است که در بازارهای در حال توسعه پر تقاضا بوده و نباید از این خودرو انتظار یک کراس اوور قدرتمند و مدرن داشته باشیم.

این کراس اوور جمع و جور در بازار های حاشیه خلیج فارس به پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی مجهز می شود که توان تولید نهایت قدرت 113 اسب بخار و نهایت گشتاور 144 نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر را در این خودرو داریم. شتاب گیری در 12.5 ثانیه ثبت می شود و نهایت سرعت به 170 کیلومتر بر ساعت می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی