پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت گذاری دستوری موجب افزایش قیمت ها می شود/ دولت به عرضه خودرو در بورس افتخار می کند

مشاور وزیر صمت اشاره کرد: نظام قیمت‌گذاری دستوری نه تنها باعث رشد صنعت خودرو نمی‌شود بلکه افزایش قیمت خودرو را به دنبال خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  سعید مدنی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای رشد و جهش صنعت خودرو وجود دارد و در زمینه تولید […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۱ دی ۱۴۰۱

مشاور وزیر صمت اشاره کرد: نظام قیمت‌گذاری دستوری نه تنها باعث رشد صنعت خودرو نمی‌شود بلکه افزایش قیمت خودرو را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

سعید مدنی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای رشد و جهش صنعت خودرو وجود دارد و در زمینه تولید و زنجیره تأمین قطعات و خدمات پس از فروش از توانمندی‌های زیادی برخوردار است، بیان کرد: دخالت دولت در امور اجرایی صنعت خودرو یکی از اصلی‌ترین و بزرگترین چالش‌ها است که بهترین راه واگذاری کار مردم به خود مردم است و البته این به معنای رهاکردن صنعت خودرو هم نیست و بلکه دولت باید به نظارت و پایش برنامه‌ها بپردازد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت خودرو می‌تواند حدود 5 درصد در تولید ناخالص داخلی نقش داشته باشد افزود: این صنعت، صنعتی نیست که بتوان آن را از نظر تأثیرگذاری بر رشد و توسعه اقتصاد کشور نادیده گرفت لذا دولت به جای دخالت در این صنعت از طریق انتخاب مدیران و تعیین قیمت خودرو باید این کار را طبق قانون تجارت به مجامع و بخش‌های خصوصی واگذار کند.

وی بر این باور است که تمام ضرر و زیان‌ها و فشارهایی که صنعت خودرو تحمل می‌کند و جلوی رشد و توسعه و نقش آن را در تولید ناخالص داخلی گرفته ناشی از دخالت دولت در اداره این بنگاه‌هاست.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اداره کردن سیاسی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی باعث می‌شود که با تغییر هر دولت مدیریت‌ها نیز تغییر کنند و عملاً کاری از پیش نرود البته این مشکل در وزارتخانه‌ها نیز وجود دارد و متأسفانه هر بار شاهد تغییر وزرای مختلف هستیم.

مدنی گفت: نظام قیمت‌گذاری دستوری نه تنها باعث رشد صنعت خودرو نمی‌شود بلکه افزایش قیمت خودرو را به دنبال خواهد داشت.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه دولت افتخار می‌کند خودرو را در بورس عرضه می‌کند، اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس به نفع سهامداران حرفه‌ای است.

وی دخالت دولت در قیمت‌گذاری و دیگر بخش‌های این صنعت را سیاست اشتباه دانست و گفت: تمام هم و غم دولت باید کمک به صنعت خودرو و تولید خودرو باشد.

انتهای پیام/ منبع: رادیو گفت و گو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی