پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیش قراول وارداتی سایپا از راه رسید / معرفی چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس اولین محصول وارداتی سایپا، که قرار است در بورس کالا عرضه شود و زودتر از برادر خوش چهره اش (یونی تی) پا به بازار خواهد گذاشت. به گزارش اختصاصی جوان خودرو چانگان CS35 پلاس اولین محصول وارداتی سایپا، که قرار است در بورس کالا عرضه شود و زودتر از برادر خوش چهره […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۱ دی ۱۴۰۱

چانگان CS35 پلاس اولین محصول وارداتی سایپا، که قرار است در بورس کالا عرضه شود و زودتر از برادر خوش چهره اش (یونی تی) پا به بازار خواهد گذاشت.

به گزارش اختصاصی جوان خودرو

چانگان CS35 پلاس اولین محصول وارداتی سایپا، که قرار است در بورس کالا عرضه شود و زودتر از برادر خوش چهره اش (یونی تی) پا به بازار خواهد گذاشت. این کراس اوور تازه وارد که به نوعی ولیعهد همان CS35 است که سایپا کاشان آن را مونتاژ می کرد به شمار می رود اما با هزاران حرف نگفته که یکی از آن ها طراحی ظاهری آن است.

اینطور که پیدا است کمپانی چانگان در حوزه طراحی خودرو دوران بلوغ را گذرانده و حالا به بزرگسالی رسیده است، این کمپانی ضمن تفکیک قرار دادن زبان طراحی میان محصولات لوکس و اقتصادی، کم لطفی هم نکرده و از جسارتش در طراحی در هر 2 کلاس دریغ نکرده است اتفاقی که حتی در معدود برندهای اروپایی یافت نمی شود!

اگر از روبه رو به چانگان CS35 پلاس نگاه کنیم با یک کراس اوور شهری طرف هستیم که از یک جلوپنجره بزرگ ذوزنقه ای بهره مند است که در قسمت بالای آن چراغ های روشنایی روز و در بخش پایین مه شکن ها خط کشی شده اند. برآمدگی روی کاپوت و گلگیرهای این خودرو در بخش کناری، چهره چانگان CS35 پلاس را فرسخ ها از آن CS35 ریزه میزه ای که می شناختیم، عضلانی تر و پر ابهت تر کرده است. در قسمت عقب خودرو هم با طراحی ساده و روانی رو به رو هستیم. طراحی چراغ های عقب این خودرو از گرافیکی بهم پیوسته بهره مند است که زبان طراحی این روزهای بسیاری از خودروها است. در مجموع هوش کمپانی برای طراحی خودرویی که مورد قبول و سلیقه طیف زیادی از افراد واقع شود قابل تحسین بوده و طراحی چانگان CS35 پلاس از هماهنگی خوبی برخوردار است.

چانگان CS35 پلاس در بخش فنی هم، کراس اووری دست و پا بسته نیست و با پیشرانه ای کم حجم اعداد خوبی را در کارنامه خود دارد. البته بسیاری بر این باور بودند که یحتمل سایپا به منظور صرف هزینه دست به سفارش نمونه تنفس طبیعی این خودرو بزند اما خوشبختانه نمونه 1.4 لیتری TGDI این خودرو با یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر وارد بازار ایران می شود. پیشرانه CS35 پلاس قادر است 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. محصول وارداتی سایپایی ها در هر 100 کیلومتر حدود 6 لیتر بنزین می سوزاند.

کروز کنترل، تنظیم حالت رانندگی، شش کیسه هوا، سقف پانورامای برقی، چراغ روشنایی روز یکپارچه در جلو پنجره، فناوری ELD چراغ ها، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، فرمان کمکی برقی، دوربین پارک سمت شاگرد، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین عقب، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی و… از جمله امکانات CS35 پلاس سایپا است.

براساس اخبار منتشر شده این محصول وارداتی سایپا مجوز ورود به بورس کالا را دریافت کرده و به زودی وارد بازار خواهد شد اما صحبت از قیمت این کراس اوور با توجه به شرایط بازار و سیستم معامله در بورس کالا کمی غیر قابل پیش بینی است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی