پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نقاش برقی / با DC100 موتورسیکلت برقی آشنا شوید

شرکت داوینچی قصد دارد تا از موتورسیکلتی برقی به نام DC100 پرده برداری کند . به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  شرکت داوینچی قصد دارد موتورسیکلت برقی DC100 را در نمایشگاه CES رونمایی کند. شرکت سازنده، این محصول را با هدف رقابت با موتورسیکلت‌های مجهز به پیشرانه 1000 سی‌­سی درونسوز تولید کرده و به همین […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۴ دی ۱۴۰۱

شرکت داوینچی قصد دارد تا از موتورسیکلتی برقی به نام DC100 پرده برداری کند .

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

شرکت داوینچی قصد دارد موتورسیکلت برقی DC100 را در نمایشگاه CES رونمایی کند.

شرکت سازنده، این محصول را با هدف رقابت با موتورسیکلت‌های مجهز به پیشرانه 1000 سی‌­سی درونسوز تولید کرده و به همین دلیل، پیشرانه برقی با 134 اسب‌­بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور را برای آن درنظر گرفته است.

شتاب صفر تا صد داوینچی DC100 در حدود 3 ثانیه و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

مجموعه باتری به ظرفیت 17.7 کیلووات ساعت برای داوینچی DC100 درنظر گرفته شده است، که با اتصال به جریان DC در مدت 30 دقیقه شارژ می‌شود و شعاع حرکتی 400 کیلومتر (براساس استاندارد NEDC) را برای آن فراهم خواهد کرد.

گذشته از مشخصات فنی قابل توجه، طراحی ظاهری زیبای داوینچی DC100 را نیز نمی‌­توان از نظر دور نگه داشت. بدنه این موتورسیکلت برقی از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده و زیر روکشی از کامپوزیت قرار گرفته است. این موتورسیکلت 255 کیلوگرمی روی رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای دیابلو روسو III ساخت پیرلی قرار دارد. نیروی توقف هم از سامانه ترمز ساخت برمبو تامین می‌شود.

داوینچی DC100 به فناوری کلید دیجیتال مجهز شده است، که امکان انتقال تصویر صفحه تلفن هوشمند به صفحه پشت آمپر را فراهم می­‌کند. شرکت سازنده همچنین از وجود بیش از هزار تراشه و 200 حسگر پیشرفته در داوینچی DC100 خبر داده است، که حرکات موتورسیکلت، شرایط جاده، وضعیت باتری، دمای پیشرانه و بسیاری موارد دیگر را زیرنظر می­‌گیرد.

البته فناوری‌های داوینچی DC100 به این موارد محدود نشده و سامانه بازیابی انرژی جنبشی، بروزرسانی نرم‌­افزاری و سامانه‌­های دستیار همچون کنترل کشش نیز در این محصول پیش‌­بینی شده است.

شرکت سازنده وعده نموده که قصد دارد در آینده، داوینچی DC100 را به حفظ تعادل خودکار و همچنین قابلیت تعقیب سوژه مشخص مجهز نماید.

داوینچی DC100 با قیمت 27.500 دلار، به زودی در نمایشگاه CES به معرض نمایش درخواهد آمد.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی