پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۳۰ ساله های دلال بازار خودرو را اداره می‌ کنند

نایب رییس اتحا‌دیه نمایشگاه داران بیان کرد: خودرو در حال حاضر بازار خودرو را تعدادی دلال که عموما زیر ۳۰ سال سن دارند اداره می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو‌ اسد کرمی نایب رییس اتحا‌دیه نمایشگاه داران خودرو‌ نرخ دلار را عامل افزایش قیمت خودرو دانست و اظهار کرد: اگر قیمت دلار هزار تومان بالا […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۴ دی ۱۴۰۱

نایب رییس اتحا‌دیه نمایشگاه داران بیان کرد: خودرو در حال حاضر بازار خودرو را تعدادی دلال که عموما زیر ۳۰ سال سن دارند اداره می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو‌

اسد کرمی نایب رییس اتحا‌دیه نمایشگاه داران خودرو‌ نرخ دلار را عامل افزایش قیمت خودرو دانست و اظهار کرد: اگر قیمت دلار هزار تومان بالا برود قیمت خودرو افزایش و به همان نسبت با کاهش قیمت دلار قیمت خودرو نیز ریزش می‌کند.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم نبض بازار خودرو در انحصار چه کسانی است، افزود: قیمت خودرو داخلی 10 روز پیش با افزایش نرخ دلار، 10 تا 80 میلیون تومان گران شد اما بعد از کاهش نرخ دلار قیمت خودروهای کاهش پیدا کردند و حدود 30 تا 40 میلیون تومان افت قیمتی داشتند.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به حذف مصرف‌کننده واقعی از بازار خودرو، تصریح کرد: در حال حاضر بازار خودرو را تعدادی دلال  که عموما زیر 30 سال سن دارند اداره می‌کنند این شغل برای آنها زحمت چندانی به همراه ندارد و خودرو خرید و فروش و سود قابل توجهی عاید آنها می‌شود؛ در حال حاضر 60 درصد بازار خودرو در انحصار این افراد است.

این فعال صنفی با بیان اینکه کاسبی نمایشگاه‌دارانی که در این حرفه صاحب سابقه هستند کساد شده است، تاکید کرد: خرید و فروش افت قابل توجهی پیدا کرده است چراکه دیگر خودرو یک کالای مصرفی محسوب نمی‌شود.

وی با انتقاد از سیاست اخذ مالیات از خودروهای لوکس، تصریح کرد: وزارت صمت به جای تمرکز بر تولید و افزایش کیفیت خودرو بر مسائل حاشیه‌ای تاکید می‌کند.

کرمی عرضه خودرو در بورس را راهکار تنظیم این بازار ندانست و خاطر نشان کرد: تولید خودرو باید افزایش پیدا کند از سوی دیگر باید روند واردات خودرو نیز تسهیل شود اینگونه می‌توان بازار را به سمت تعادل رساند.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به آخرین نرخ انواع خودرو داخلی در بازار، گفت: پرایدصندوق‌دار 270 میلیون تومان، پراید 111، 285 میلیون تومان، وانتپراید 230 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 که نرخ آن به 510 میلیون تومان رسیده بود با کاهش نرخ ارز 480 میلیون تومان معامله شد.

این فعال صنفی ادامع داد: پژو ۲۰۷ دنده‌ای 610 میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک 680 میلیون تومان، تیبا 2 295 میلیون تومان، تیبا 1 300 میلیون تومان، تارا 620 میلیون تومان و تارا دنده اتوماتیک 730 میلیون تومان و پرشیا 450 میلیون تومان خرید و فروش شده است.

وی در پایان با بیان اینکه بازار قفل شده است، تصریح کرد: در این بازار خریدار و فروشنده وجود ندارد خریدار توان مالی ندارد که با قیمت‌های که روزانه تغییر می‌کند نیاز خود را تامین کند و فروشنده نیز به طمع سود بیشتر از فروش امتناع می‌کند. قصه پولدارهای که می‌توانند خودرو 10 تا 15 میلیارد تومانی خرید کنند جداست بازار اصلی، خودرو داخلی است که باید مردم توان خرید داشته باشند که در حال حاضر ندارند.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی