پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو پیشرفته سونی و هوندا

سونی هم خودروساز شد! / AFEELA برند مشترک سونی و هوندا

سونی چند سال پیش از یک خودرو کانسپت رونمایی کرد که همه فکر می کردند سونی با این کار فقط قصد دارد توانایی های خود را به رخ بکشد. اما بالاخره پس از مدت ها شایعه، سونی با همکاری هوندا، برند خودروسازی مشترکی را به نام AFEELA تأسیس می کند که در حقیقت پیوند بزرگترین […]

سامیار راشد
جمعه - ۱۶ دی ۱۴۰۱

سونی چند سال پیش از یک خودرو کانسپت رونمایی کرد که همه فکر می کردند سونی با این کار فقط قصد دارد توانایی های خود را به رخ بکشد. اما بالاخره پس از مدت ها شایعه، سونی با همکاری هوندا، برند خودروسازی مشترکی را به نام AFEELA تأسیس می کند که در حقیقت پیوند بزرگترین برند تکنولوژی ژاپن با یکی از بزرگترین برندهای خودروسازی ژاپن می باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

خودروسازی نوظهور AFEELA از سدان پروتوتایپ خود در جریان برگزاری نمایشگاه CES رونمایی کرد. این سدان در مقایسه با سونی Vision-S کانسپت، تفاوت های بسیاری دارد. از فرم بدنه گرفته تا چراغهای مینیمال و ساده تر، AFEELA یکی از ساده ترین و بی آلایش ترین خودروهای بازار خواهد بود و با وجود سادگی اش، زیبا به نظر می رسد. فضای مابین چراغهای جلو و عقب دارای یک نمایشگر باریک است که می توان اطلاعاتی از قبیل آب و هوا یا وضعیت شارژ خودرو را به نمایش درآورد. این نمایشگر در مراسم رونمایی، تیزری از فیلم اسپایدر من را پخش کرد.

این خودرو بی نام ژاپنی، دارای 45 سنسور و دوربین بر روی بدنه و داخل کابین بوده تا ایمنی سرنشینان را تحت هر شرایطی تضمین کند. کمپانی کوال­کام، چیپ اسنپ دراگون را برای این خودرو تأمین خواهد کرد ضمن اینکه گرافیک های آن از Unreal Engine پشتیبانی می کند. بنابراین AFEELA از نظر سرگرمی، همچون یک کنسول بازی متحرک خواهد بود و رقبای خود را شرمنده خواهد کرد.

رییس هیئت مدیره AFEELA اعلام کرد که رزرو خرید از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد ولی تحویل اولین تولیدات به مشتریان، برای بهار 2026 برنامه ریزی شده است. بدون شک همکاری هوندا و سونی، دو غول با تجربه؛ هریک در بستر تخصصی خودشان، زنگ خطری برای خودروسازان به شما می آید.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی