پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

حذف چرخه دلالی در بازار خودرو با کم هزینه ترین شیوه!

قائم مقام وزیر صمت بیان کرد: عرضه خودرو در بورس باعث کنار رفتن چرخه‌های دلالی در بازار شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد با عرضه خودرو در بورس کالا تولیدکننده و مصرف‌کننده هم‌زمان منتفع […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۷ دی ۱۴۰۱

قائم مقام وزیر صمت بیان کرد: عرضه خودرو در بورس باعث کنار رفتن چرخه‌های دلالی در بازار شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد با عرضه خودرو در بورس کالا تولیدکننده و مصرف‌کننده هم‌زمان منتفع شده‌اند و دلالانی که از فاصله قیمتی خودروها ارتزاق می‌کردند نیز از گردونه معاملات کنار رفته‌اند.

وی با بیان اینکه حذف رانت، بهترین مستند و دلیل برای اعلام کارآمدی بورس است، افزود: عده‌ای اعلام می‌کنند رشد قیمت خودرو به دلیل عرضه در بورس کالا است که این ادعا قطعاً درست نیست، چراکه همه می‌دانیم به دلیل کاهش ارزش پول ملی، افراد زیادی برای حفظ ارزش پول خود به خرید خودرو روی آورده‌اند و به عبارتی بخشی از تقاضای بازار خودرو، مصرفی نیست.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد: وقتی نرخ ارز بالا می‌رود، تقاضا در بازارهای طلا، مسکن و خودرو نیز افزایش می‌یابد که امروز موثرترین راه برای کاهش فاصله تقاضای زیاد و عرضه محدود، استفاده از بستر شفاف بورس است.

مفتح با بیان اینکه خودرو کالای سرمایه‌ای نیست، گفت: در تلاش هستیم با اجرای اقداماتی که جریان دارد، خیلی زود انگیزه خرید سرمایه‌ای در خودرو حذف شود و مصرف‌کنندگان در طرف تقاضا باقی بمانند.

وی تاکید کرد: کم هزینه‌ترین روش برای اقتصاد و حذف رانت و پاسخ به تقاضای بازار، عرضه خودرو در بورس کالاست تا با پیاده سازی برنامه‌ها و رشد تولید به تعادل بازار برسیم.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی