پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مخدوش کردن پلاک

ضرورت برخورد پلیس با معضل پوشاندن پلاک خودرو

معاون حمل و نقل ترافیک تهران بیان کرد: پوشاندن و مخدوش کردن پلاک خودرو یکی از معضلات حوزه ترافیک در سال‌های اخیر است که آمار آن هر سال رو به افزایش است و مقابله جدی پلیس با آن ضرورت دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک تهران گفت: […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۷ دی ۱۴۰۱

معاون حمل و نقل ترافیک تهران بیان کرد: پوشاندن و مخدوش کردن پلاک خودرو یکی از معضلات حوزه ترافیک در سال‌های اخیر است که آمار آن هر سال رو به افزایش است و مقابله جدی پلیس با آن ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک تهران گفت: باید بدون تعارف بگوییم که اگر در کف خیابان، مشکلی در حوزه حمل و نقل و ترافیک باشد، مسئول آن همه ما هستیم که امروز اینجا جمع شده‌ایم و نباید دنبال تقسیم تقصیر و معرفی مقصر باشیم و مسئولیت‌ها را روی دوش همدیگر بیندازیم چرا که سهم ما از تقصیرها و قصورها هر اندازه هم که باشد، باز در مقابل شهروندان مسئول هستیم و مردم از ما انتظار خدمت دارند.

وی تاکید کرد: اگر در سال‌های اخیر، چند میلیون دستگاه موتورسیکلت، بدون ضابطه به این شهر اضافه شده، پلاک‌های مخدوش روز به روز افزایش و سایر بی‌نظمی‌ها و ناهنجاری‌های ترافیکی هر روز در شهر زیادتر می‌شود، مسئولیت آن بر عهده شهرداری تهران و پلیس راهور است و رفع این نابه‌سامانی‌ها جز با همراهی و همدلی این دو نهاد خدمت‌گزار، امکان‌پذیر نیست.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: در مدیریت ترافیک، امر به معروف باید از طریق پلیس راهور و با اِعمال قانون انجام شود و نهی از منکر از طریق شهرداری و با مهندسی و ایمن‌سازی ترافیک صورت گیرد.

بهرامی افزود: پوشاندن و مخدوش کردن پلاک خودروها از سوی برخی شهروندان برای فرار از نظارت دوربین‌ها و عدم پرداخت عوارض طرح ترافیک، یکی از معضلات حوزه ترافیک در سال‌های اخیر است که آمار آن هر سال رو به افزایش است و مقابله جدی پلیس با پدیده پوشاندن و مخدوش کردن پلاک ضرورت دارد، ضمن اینکه ما هم در معاونت حمل و نقل و ترافیک باید علاوه بر نصب دوربین‌های جدید، نسبت به تعمیر و بازسازی دوربین‌های موجود نیز اقدام کنیم تا این نوع تخلفات را کاهش دهیم.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از معضلات اصلی تهران در حوزه ترافیک که ایمنی، سلامتی و آسودگی شهروندان را به مخاطره انداخته است، تردد بی‌رویه و نابه‌سامان موتورسیکلت‌ها در سطح شهر به ویژه در مناطق مرکزی است و هر روز شاهد هجوم گسترده موتورسیکلت‌ها به پیاده‌روها هستیم و بی‌نظمی و ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز از سوی راکبان موتورسیکلت‌ها، فضای شهر را دچار ناامنی و آشفتگی کرده و نقش فراوانی نیز در آلایندگی هوا دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک تهران اشاره کرد: لازم است، ستاد ساماندهی موتورسیکلت‌ها با حضور پلیس راهور و مدیران شهری با برگزاری جلسات مستمر و منظم، نسبت به بررسی راهکارهای اجرایی برای مهار این معضل اقدام کنند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی