پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاسی بلند برقی هزار اسب بخاری بی وای دی

YangWang U8 / آفرود 1000 اسب بخاری BYD

خودروساز چینی BYD که در کمتر از 20 سال فعالیت، به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروهای پلاگین هیبرید در دنیا شناخته می شود، امروز برند جدیدی را به نام YangWang خلق کرده است که با تولیدات این برند جدید، می خواهد محصولات مرسدس بنز، ب ام و و آئودی را به چالش بکشد. به گزارش […]

سامیار راشد
یکشنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۱

خودروساز چینی BYD که در کمتر از 20 سال فعالیت، به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروهای پلاگین هیبرید در دنیا شناخته می شود، امروز برند جدیدی را به نام YangWang خلق کرده است که با تولیدات این برند جدید، می خواهد محصولات مرسدس بنز، ب ام و و آئودی را به چالش بکشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خودروسازی YangWang با یک شاسی بلند آفرود به نام U8 و سوپراسپرت U9، کار خود را آغاز می کند. شاسی بلند آفرود U8 بر روی شاسی نردبانی سوار شده و از چهار موتور الکتریکی مجزا برای چهار چرخ بهره می برد. YangWang مدعی است که U8 می تواند 1100 اسب بخار نیرو و بیش از 1600 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. فعلأ مشخصات باتری مورد استفاده و برد مسافتی آن منتشر نشده است ولی شتاب صفر تا صد آن 3 ثانیه اعلام شده است که از این حیث می تواند همپای سوپراسپرت ها بتازد.

اما این تمام ماجرا نیست. به لطف استفاده از چهار موتور الکتریکی مجزا، U8 می تواند همچون مرسدس بنز EQG که به زودی راهی بازار می شود، دور خودش درجا بچرخد که به آن دور تانکی هم گفته می شود. علاوه بر این همانند هامر EV دارای حالت «حرکت خرچنگی» می باشد و از آپشن دیگری به نام «حالت شناور» بهره می برد که برای عبور از مسیرهای آبی مناسب است. بنابراین، U8 هیچ مانعی را پیش رو خود نمی بیند. البته سازنده اعلام کرده که U8 می تواند حتی با تایر پنچر هم می تواند تا سرعت 120 کیلومتر بر ساعت، به حرکت خود ادامه دهد.

این هیولای هزار اسب بخاری چینی، با 5.3 متر طول و فاصله بین محورهای 3.05 متر، بیش از 50 سانتی متر از مرسدس G کلاس هم طویل تر است. قیمت پایه U8 در حدود یک میلیون یوان چین، معادل 145 هزار دلار آمریکا اعلام شده که بدون شک هم قیمت مرسدس بنز EQG خواهد بود و از نظر امکانات نه تنها دست کمی از آن ندارد بلکه در برخی از موارد آنرا شرمنده هم می کند. البته بد نیست بدانید که نسخه بنزینی مرسدس بنز G کلاس در بازار چین، معادل 275 هزار دلار آمریکا قیمت دارد. بنابراین قیمت U8 در حدود نصف G کلاس در بازار چین است.

از نظر طراحی ظاهری نیز U8 همچون سایر چینی ها، ظاهر عجیب و هیجانی دارد و فرم C شکل چراغهای جلو که با جلوپنجره یکپارچه شده است، آنرا از سایر خودروهای خیابان متمایز می کند. همین سبک در طراحی چراغهای عقب نیز دیده می شود. در نمای جانبی U8 طراحی ساده ای دارد و بی شباهت به لندروور دیفندر نیست.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی