پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزارت صمت با عرضه خودرو‌ در بورس موافق است

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: وزارت صمت هیچ مخالفت اساسی با ادامه عرضه‌ خودرو ندارد، بلکه موافق هم هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه توقف عرضه دناپلاس در بورس در ابتدا از سوی شرکت ایران‌خودرو درخواست شده بود، تصریح کرد: وزارت صمت […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۴ دی ۱۴۰۱

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: وزارت صمت هیچ مخالفت اساسی با ادامه عرضه‌ خودرو ندارد، بلکه موافق هم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه توقف عرضه دناپلاس در بورس در ابتدا از سوی شرکت ایران‌خودرو درخواست شده بود، تصریح کرد: وزارت صمت در موضع‌گیری‌های خود همیشه اعلام کرده است که موافق ادامه عرضه‌ها در بورس کالاست؛ بنابراین وزارت صمت هیچ مخالفت اساسی با ادامه عرضه‌ها که ندارد، بلکه موافق هم هستیم.

وی ادامه داد: نکاتی هم که وزیر اقتصاد امروز، پیرامون حمایت از ادامه روند عرضه‌های خودرویی در بورس مطرح کرده است، مورد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت هم هست؛ اما بایستی در مورد عرضه خودروهای جدید و در مجموع تصمیم مشترک وزارت صمت با شورای رقابت تعیین شود.

مشاور وزیر صمت در پاسخ به این سوال که بر این اساس فردا (یکشنبه)، دناپلاس بر تابلوی بورس خواهد رفت؟ گفت: چنانچه ایران‌خودرو مشکلی نداشته باشد و سازمان بورس هم موافق باشد، از نظر وزارت صمت منعی برای عرضه وجود ندارد. وزارت صمت به صورت کلان مدافع این است که این عرضه‌ها ادامه‌دار باشد؛ عرضه دناپلاس‌ها هم مستنثی ازاین قاعده نیست و وزارت صمت هیچ محدودیتی برای عرضه‌های خودرویی در بورس نگذاشته و نخواهد گذاشت.

قالیباف تاکید کرد: عرضه خودروها و البته دناپلاس برای روز یکشنبه، بسته به اعلام نظر نهایی شورای رقابت خواهد بود. عصر امروز مقرر شده بود که جلسه‌ای با شورای رقابت برگزار شود تا تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد؛ (با توجه به تعطیلی امروز) چنانچه این جلسه برگزار شود، ‌ احتمالا برای عرضه فردا هم تصمیم‌گیری خواهد شد. چنانچه این جلسه تشکیل نشود، همانطور که اشاره شد، اگر ایران‌خودرو مشکلی نداشته باشد، عرضه صورت می گیرد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی