پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رقابت پذیری حلقه گمشده افزایش کیفیت خودرو

نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران بیان کرد: حلقه گمشده در افزایش کیفیت خودرو، رقابت پذیری است؛ عوامل رقابت را در کشور حذف کرده ایم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  فرشید شکر خدایی نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با اشاره به عوامل موثر بر افزایش کیفیت خودرو‌های داخلی، اظهار کرد: حلقه گمشده در […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۸ دی ۱۴۰۱

نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران بیان کرد: حلقه گمشده در افزایش کیفیت خودرو، رقابت پذیری است؛ عوامل رقابت را در کشور حذف کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

فرشید شکر خدایی نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با اشاره به عوامل موثر بر افزایش کیفیت خودرو‌های داخلی، اظهار کرد: حلقه گمشده در افزایش کیفیت خودرو، رقابت پذیری است؛ عوامل رقابت را در کشور حذف کرده ایم و همین موضوع عاملی در کاهش کیفیت خودرو‌های داخلی شد، زیرا خودروسازان دیگر تلاشی برای افزایش کیفیت نکردند.

وی اضافه کرد: با حذف رقیبان برای خودروسازان داخلی دو مشکل اساسی به وجود آمد؛ حق انتخاب را از خریداران خودرو گرفتیم، اکنون بسیاری از مصرف کنندگان ناراضی از محصولات داخلی هستند، اما به دلیل اینکه محصولی جز خودرو داخلی در کشور وجود ندارد نمی‌توانند انتخابی جز آن‌ها داشته باشند، مشکل دیگر افزایش ندادن کیفیت خودرو و تولید خودرو ناقص است.

نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران اضافه کرد: بسیاری از مواقع شنیده ایم که خودرویی از درب کارخانه تحویل داده شده، اما خریدار بعد از تحویل با نقص فنی خودرو مواجه می‌شود؛ بالابر کار نمی‌کند، مشکل فنی دارد و مشکلاتی از این قبیل. اینکه خودرویی را می‌خریم، اما خراب است و نقص دارد مانند این است که ماستی را بخریم، اما کپک زده باشد!

شکرخدایی ادامه داد: در کشورمان مشکل خودرو هنوز به سطح سنجش کیفیت نرسیده است، زیرا نارضایتی از خرابی خودرو و نقص خودرو بالاست؛ صنعت خودرو در کشور هنوز به رفع نقص نرسیده است و باید در گام نخست برای افزایش کیفیت، خودرو‌های بدون نقص تولید کنیم و در گام بعد به سراغ افزایش ایمنی، راحتی، استانداردسازی و … برویم.

وی گفت: هم اکنون بخشی از خودرو‌های تولیدی بعد از تحویل به نمایندگی خدمات پس از فروش برای تعمیر و رفع نقص مراجعه می‌کنند؛ اکنون یک شرکت تولیدکننده خودرو در ژاپن کمترین میزان نمایندگی خدمات پس از فروش را دارد چرا که از تحویل خودرو بدون نقص اطمینان دارد در حالی که در کشورمان بیش از 2 هزار نمایندگی خدمات پس از فروش داریم و این تعداد هر روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی