پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شورلت کوروت E-Ray هیبریدی

کوروت هم هیبریدی شد / شورلت کوروت E-Ray

شورلت در یک حرکت انقلابی، کوروت را با نیرومحرکه هیبریدی عرضه می کند و این اولین بار است که این نام افسانه ای در دنیای سوپراسپرت ها، با پیشرانه ای به غیر از احتراقی راهی بازار می شود. این شورلت کوروت هیبریدی، با پسوند E-Ray راهی بازار می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  […]

سامیار راشد
چهارشنبه - ۲۸ دی ۱۴۰۱

شورلت در یک حرکت انقلابی، کوروت را با نیرومحرکه هیبریدی عرضه می کند و این اولین بار است که این نام افسانه ای در دنیای سوپراسپرت ها، با پیشرانه ای به غیر از احتراقی راهی بازار می شود. این شورلت کوروت هیبریدی، با پسوند E-Ray راهی بازار می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

شورلت کوروت E-Ray در کنار موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری، به یک موتور الکتریکی نیز تجهیز شده تا توان خروجی به 665 اسب بخار برسد. شورلت مدعی است که E-Ray می تواند در 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد تا آنرا به سریعترین کوروت تاریخ تبدیل کند. مسافت یک چهارم مایل یا 400 متر نیز در 10.5 ثانیه با حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت صورت می گیرد.

موتور الکتریکی E-Ray بر روی محور جلو، می تواند 160 اسب بخار نیرو و 165 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این موتور الکتریکی از مجموعه باتری لیتیوم یونی 1.9 کیلوواتی تغذیه می کند و بدون دخالت موتور احتراقی می تواند تا 72 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. موتور احتراقی 6.2 لیتری آن نیز می تواند 495 اسب بخار و 637 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

علاوه بر این، E-Ray از سیستم تعلیق magnetic ride control 4.0 بصورت استاندارد بهره می برد و به ترمزهای کربن سرامیکی برمبو مجهز شده است. ضمن اینکه از تایرهای میشلین پایلوت اسپرت چهار فصل با سایز 20 اینچ بهره می برد که خریدار می تواند رینگ های 21 اینچی را برای آن سفارش دهد.

کوروت E-Ray به میزان قابل توجه 9.14 سانتی متر عریض تر از کوروت استینگری معمولی است. تفاوت های ظاهری آن با کوروت استاندارد شامل باله های افقی بر روی دریچه های ورودی هوای سپر جلو و خروجی های هوا بر روی سپر عقب است.

شورلت کوروت E-Ray از اواخر سال جاری میلادی راهی خیابان ها می شود و با قیمت پایه 104 هزار و 295 دلار برای کوپه  و 111 هزار و 295 دلار برای نسخه کانورتیبل عرضه خواهد شد.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی