پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۴۵۰ سال زمان برای اسقاط کل وسایل نقلیه فرسوده نیاز است

به گفته رییس انجمن اسقاط و بازیافت خودرو؛ ۴۵۰ سال زمان نیاز است تا کل وسایل نقلیه فرسوده اسقاط شود. به گزارش ‌پایگاه خبری جوان خودرو محمد مشهدی شریف رییس انجمن اسقاط و‌ بازیافت خودرو با اعلام اینکه تعداد وسایل نقلیه فرسوده در کشور 14 میلیون دستگاه است، گفت: نزدیک به 9 تا 10 میلیون […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ بهمن ۱۴۰۱

به گفته رییس انجمن اسقاط و بازیافت خودرو؛ ۴۵۰ سال زمان نیاز است تا کل وسایل نقلیه فرسوده اسقاط شود.

به گزارش ‌پایگاه خبری جوان خودرو

محمد مشهدی شریف رییس انجمن اسقاط و‌ بازیافت خودرو با اعلام اینکه تعداد وسایل نقلیه فرسوده در کشور 14 میلیون دستگاه است، گفت: نزدیک به 9 تا 10 میلیون موتور سیکلت فرسوده داریم، 3 میلیون و 500 هزار دستگاه سواری فرسوده و 500 هزار دستگاه وسایل حمل و نقل عمومی و کامیون فرسوده در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اسقاط تنها 30 هزار دستگاه در سال گذشته اظهار کرد: اگر 14 میلیون را تقسیم بر 30 هزار کنیم، تقریبا 450 سال طول می‌کشد تا وسایل نقلیه فرسوده اسقاط شوند.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو با بیان اینکه ایراد آنجا است که صاحبان خودروهای فرسوده باید علاقه مند باشند که خودروی خودشان را تحویل مراکز اسقاط بدهند، ابراز کرد: بر اساس قانون خودرویی اسقاط می‌شود که قابلیت تردد داشته باشد و این به معنای لزوما روشن شدن نیست. در حقیقت فقط اگر خودرو با یک تعمیر کوچک مانند اضافه کردن باتری روشن شود، قابلیت اسقاط دارد.

وی با تاکید بر اینکه خوردویی امکان اسقاط دارد که ظاهر آن تکمیل باشد بیان کرد: این به معنای سالم بودن همه قطعات و اجزا نیست و اگر قطعات وجود نداشت باید آنها را تهیه کند.

انتهای پیام/ منبع:

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی