پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصویر لو رفته از خودرو شیائومی

تصاویر لو رفته از خودرو شیائومی

خودرو الکتریکی شیائومی چندی پیش در زیر پوشش سنگین استتاری در حال پشت سر گذاشتن مراحل آزمایش در برف و سرما دیده شد. پوشش استتاری آن بقدری سنگین بود که غیرممکن بود بتوان ظاهر آنرا حدس و فقط می شد به این موضوع پی برد که خودرو شیائومی با نام احتمالی شیائومی مودِنا، یک سدان […]

سامیار راشد
چهارشنبه - ۵ بهمن ۱۴۰۱

خودرو الکتریکی شیائومی چندی پیش در زیر پوشش سنگین استتاری در حال پشت سر گذاشتن مراحل آزمایش در برف و سرما دیده شد. پوشش استتاری آن بقدری سنگین بود که غیرممکن بود بتوان ظاهر آنرا حدس و فقط می شد به این موضوع پی برد که خودرو شیائومی با نام احتمالی شیائومی مودِنا، یک سدان است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اما به تازگی تصاویر سپر جلو و عقب آن در فضای مجازی منتشر شده است. بد نیست بدانید که شیائومی در تولید انبوه خودرو خود با گروه خودروسازی BAIC همکاری خواهد کرد.

زیرمجموعه شیائومی اتومبیل از کمپانی معظم شیائومی در سپتامبر 2021 و با سرمایه گزاری اولیه 1.47 بیلیون دلار راه اندازی شد. در ابتدای سال 2022، پروتوتایپ شیائومی بر پایه BYD Han راهی خیابان ها شد و قرار است که در نیمه اول سال 2024، شیائومی مودِنا راهی خیابان ها شود.

از تصاویر لو رفته از سپر جلو و عقب شیائومی، اطلاعات زیادی دستگیر ما نمی شود. در سپر جلو فقط برش بخشی از چراغ دیده می شود که حاشیه پایینی چراغهای جلو، شباهت زیادی را با چراغهای تسلا مدل 3 دارد.

شیائومی برای تولید خودرو الکتریکی اش، همکاری خود را با BYD آغاز نموده و قرار است که از پلتفورم و باتری های تیغه ای BYD استفاده کند و حالا همکاری خود را با BAIC نیز آغاز نموده است. احتمال می رود که BAIC تولید انبوه قطعات بدنه را بر عهده بکیرد درحالیکه کلیت خودرو در کارخانه شیائومی در بیجینگ مونتاژ خواهد شد.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی