پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو در بورس ارزان تر به دست مردم می رسد

به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی، عرضه خودرو در بورس کالا موجب شده، ضرر خودروساز کمتر شود و خودرو ارزان تر به دست مردم برسد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مصطفی میرسلیم در مورد عرضه خودرو در بورس کالا بیان داشت: موضوع خودرو به اقتصاد کلان کشور بر می گردد و وضعیت گذشته خودرو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۸ بهمن ۱۴۰۱

به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی، عرضه خودرو در بورس کالا موجب شده، ضرر خودروساز کمتر شود و خودرو ارزان تر به دست مردم برسد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مصطفی میرسلیم در مورد عرضه خودرو در بورس کالا بیان داشت: موضوع خودرو به اقتصاد کلان کشور بر می گردد و وضعیت گذشته خودرو در کشور غیر عادی بود، چون قیمتی را شورای رقابت تعیین می کرد که موجب ضرر و زیان خودرو ساز می شد و آن ها نمی توانستند هزینه های خود را جبران کنند.

نماینده مردم تهران بیان داشت: با فروش خودرو در بازار آزاد تا دو برابر قیمت کارخانه، وزرات صمت به این نتیجه رسید که اگر خودرو در بورس عرضه شود بتواند به ساماندهی این صنعت کمک کند و این تصمیم موثر واقع شد و دست واسطه ها و دلالان این حوزه را قطع کرد.

میرسلیم افزود: عرضه خودرو در بورس موجب شد که ضرر خودروساز کمتر شود و خودرو ارزان تر به دست مردم برسد. وی اضافه کرد: نکته ای که در خصوص عرضه خودرو در بورس وجود دارد این است که اکثر متقاضیان و مردم بتوانند به راحتی از این بستر نیاز خود را تامین کنند که در این زمینه باید سازمان بورس روند تسهیل گری ورود خریداران را مهیا کند.

نماینده مردم تهران در پایان در مورد سازوکار بورس برای عرضه خودروهای وارداتی نیز گفت: عرضه خودروهای وارداتی با توجه به شرایط بازار و تقاضا انباشت شده، ممکن است باعث رشد حبابی شود که در این زمینه باید با اتخاذ تصمیمات لازم شرایط را برای تعادل قیمت ها در بورس فراهم آورد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی