پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا EV9: حمله برای تسخیر بازار شاسی بلندها

شاید طرفداران کیا EV9، مدت زمان زیادی را برای ورود آن به بازار صبر پیشه کردند اما حاصل این صبوری، یکی از بی نقص ترین و بهترین شاسی بلندهای سه ردیفه برقی در دنیاست. این شاسی بلند الکتریکی که به نوعی می توان آنرا نسخه الکتریکی Telluride نامید، با کوله باری از امکانات، تجهیزات و […]

سامیار راشد
چهارشنبه - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱

شاید طرفداران کیا EV9، مدت زمان زیادی را برای ورود آن به بازار صبر پیشه کردند اما حاصل این صبوری، یکی از بی نقص ترین و بهترین شاسی بلندهای سه ردیفه برقی در دنیاست. این شاسی بلند الکتریکی که به نوعی می توان آنرا نسخه الکتریکی Telluride نامید، با کوله باری از امکانات، تجهیزات و مشخصات بی نظیر آمده تا بازار را تسخیر کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کانسپت کیا EV9 در سال 2021 رونمایی شد و سه سال بعد، نسخه تولیدی آن کاملأ وفادار به کانسپت از نظر طراحی، وارد بازار می شود. شاید در نگاه اول EV9 هم یک کانسپت بنظر برسد اما یک شاسی بلند الکتریکی آماده به رزم است. هویت طراحی کیا که با نام Tiger Nose شناخته می شود در EV9 به Digital Tiger Nose ارتقاء یافته که در آینده محصولات برقی این برند هم استفاده خواهد شد. بدون شک خطوط تیز بدنه در بالای گلگیرها، فرم ستون C، جلوپنجره Digital Tiger Nose، و چراغهای جلو و عقب، آنرا از هر خودرو دیگری متمایز می کند.

سعی شده تا کابین EV9 نیز تا حد ممکن به کانسپت آن وفادار بماند. دو نمایشگر 12.3 اینچی یکپارچه، از گرایش امروزی پیروی می کند که تقریبأ در همه خودروها دیده می شود. دکمه های لمسی بر روی پنل چوبی داشبورد نیز در نوع خود جالب توجه هستند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه EV9، صندلی های کاپیتانی ردیف دوم است که قابلیت چرخش 180 درجه رو به صندلی های ردیف سوم را دارند و حتی می توانند با زاویه 90 درجه رو به درب برای سوار/پیاده شدن راحت تر مورد استفاده قرار بگیرند.

هنوز مشخصات فنی کیا EV9 بصورت رسمی منتشر نشده اما پیش بینی می شود که از پلتفورم E-GMP کیا با معماری 400 یا 800 ولت بهره می برد. انتظار می رود که EV9 نیز همچون EV6، قدرتی در حدود 500 تا 600 اسب بخار با شتاب صفر تا صد در حدود 4 تا 5 ثانیه داشته باشد.

با این این تفاسیر، باید کیا EV9 را یکی از قدرترین و سرسخت ترین رقبای بازار عنوان کرد.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی