پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رشد 31 درصدی تحویل خودرو در سال جدید

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۳۱‌درصدی‌ تعداد تحویل خودرو در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل خودرو وزارت صمت اظهار کرد: با تولید یک‌میلیون و ۲۴۲هزار دستگاه، انواع خودرو در سال ۱۴۰۱ و تکمیل ۱۰۵هزار خودروی ناقص، میزان […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۳۱‌درصدی‌ تعداد تحویل خودرو در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل خودرو وزارت صمت اظهار کرد: با تولید یک‌میلیون و ۲۴۲هزار دستگاه، انواع خودرو در سال ۱۴۰۱ و تکمیل ۱۰۵هزار خودروی ناقص، میزان رشد تولید و تکمیل سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۳۹درصد بوده است.

وی گفت: بیشترین رشد تولید خودرو در ۱۲ سال اخیر مربوط به سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۴۰۱ بوده است. با این تفاوت که بخشی از تولیدات دو خودروساز بزرگ کشور در سال ۱۳۹۳ مربوط به مونتاژ محصولات CKD بوده است.

توکلی لاهیجانی بیان ‌داشت: سال گذشته ۹۶۱هزار دستگاه خودرو به‌صورت عبور مستقیم در دو خودروساز بزرگ کشور تولید شد که حاکی از افزایش ۴۷۹درصدی‌ نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ است.

وی ادامه‌ داد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ به تعداد بیش از ۱۰۵هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان را شاهد بودیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، خودروهای ناقص در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ تکمیل و تحویل مشتریان شد.

مدیرکل خودروی وزارت صمت اشاره کرد: با شروع تحریم‌های سال ۹۷، بیشترین آمار تولید ماهانه در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ با بیش از ۱۳۳هزار دستگاه اتفاق افتاده است.

وی گفت: در سالی که گذشت به‌طور متوسط ۹۵درصد ‌خودروهای تولیدی در دو خودروساز بزرگ به‌صورت کامل تولید شده که این میزان در مدت مشابه پارسال، ۲۰درصد بوده است.

وی اظهار کرد: در انتهای سال ۱۴۰۰ تعداد خودروهای تحویل‌داده‌شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور ۸۳۷هزار دستگاه بوده که این میزان در انتهای سال ۱۴۰۱ به حدود یک‌میلیون و ۱۰۰هزار دستگاه رسیده و شاهد افزایش ۳۱‌درصدی‌ تعداد تحویل خودرو نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.

به گفته توکلی لاهیجانی، در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۹۵هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده که در قیاس با سال پیش از آن رشد ۱۰۳درصدی نشان می‌‌دهد. وی افزود: پارسال سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۱۶درصدی ‌بوده که این میزان در سال ۹۸، حدود پنج‌ درصد ‌بوده که نشان‌دهنده رشد بیش از سه‌برابری است.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۱ بیش از یک‌میلیون و ۷۶هزار دستگاه خودروی سواری و حدود ۱۰۵هزار خودروی ناقص، تولید و تکمیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۳۵درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی