پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چطور قیمت های کاذب بازار را کاهش دهیم؟

به گفته رئیس انحمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور، اصلاح قیمت کارخانه‌ای خودروها با فراهم کردن امکان افزایش تیراژ تولید، افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت‌های کاذب بازار را به دنبال خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  محمدرضا نجفی‌ منش رئیس انحمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲

به گفته رئیس انحمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور، اصلاح قیمت کارخانه‌ای خودروها با فراهم کردن امکان افزایش تیراژ تولید، افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت‌های کاذب بازار را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

محمدرضا نجفی‌ منش رئیس انحمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب عنوان شعار امسال را «مهار تورم، افزایش تولید» قرار دادند و اگر اصلاح قیمت کارخانه‌ای خودروها انجام شود، به هر دو هدف دست خواهیم یافت.

وی بیان کرد: همچنین افزایش تولید موجب کاهش دست‌کم 20 تا 30 درصدی قیمت کاذب خودروها در بازار خواهد شد.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: بر این اساس از مسوولان تقاضا داریم اجازه دهند تا قیمت‌گذاری انجام شده عملیاتی و اجرایی شود تا شاهد افزایش تولید و در ادامه کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم؛ هرچند اصل قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت را نیز اشتباه می‌دانیم.

نجفی‌منش توضیح داد: روال منطقی در جهان و کشورهای خودروساز به این صورت است که هر تولیدکننده خود به قیمت‌گذاری می‌پردازد و چنانچه قیمت‌ها بالا باشد در بازار با استقبال مواجه نخواهد شد و به عبارتی مکانیسم بازار سیگنال لازم را به خودروسازان خواهد داد. اما اینکه ما به قیمت‌گذاری خودرو برای خودروساز می‌پردازیم در هیچ کجای جهان مسبوق به سابقه نیست.

وی اضافه کرد: با این حال، قیمت‌گذاری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که خودروساز و در پی آن زنجیره تامین قطعه‌سازی زیان نکند و معتقدیم باید حرکت در این مسیر به جریان تولید و بازار سپرده شود.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور همچنین از شیوه قیمت‌گذاری برخی مواد اولیه داخلی بر مبنای نرخ فوب خلیج فارس و قیمت‌های جهانی انتقاد کرد و گفت: این مساله که مصوب مجلس نیز هست سبب شده تا شاهد افزایش قیمت‌ تمام شده خودروها باشیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد اقتصاد کشور به‌تدریج به سمت تک‌نرخی شدن ارز حرکت کند تا فعالان اقتصادی دچار سردرگمی نشوند.

نجفی‌منش تاکید کرد: انتظار می‌رود مسوولان در اجرای امور از نظر و مشورت بخش خصوصی بهره ببرند، نکته‌ای که رییس‌جمهوری نیز چند روز پیش به آن توصیه و تاکید داشت.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی