پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جیپ چشم بادامی / آشنایی با بایک BJ40 دیار خودرو

چندی است که تب خودروهای آفرودی در بازار ایران بالا گرفته و دیار خودرو هم به دنبال پاسخگویی به نیاز مشتریان بایک BJ40 را روانه بازار خواهد کرد. به گزارش اختصاصی جوان خودرو  چندی است که تب خودروهای آفرودی در بازار ایران بالا گرفته و هر روز هم بر زمره علاقمندان به این دسته از […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲

چندی است که تب خودروهای آفرودی در بازار ایران بالا گرفته و دیار خودرو هم به دنبال پاسخگویی به نیاز مشتریان بایک BJ40 را روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش اختصاصی جوان خودرو 

چندی است که تب خودروهای آفرودی در بازار ایران بالا گرفته و هر روز هم بر زمره علاقمندان به این دسته از خودروها افزوده می شود. این درحالی است که گزینه های زیادی در بازار وجود ندارد و وجود خودرویی که بتواند نیاز این دسته از افراد را پاسخ دهد بیش از پیش حس می شد. دیار خودرو به دنبال پاسخگویی به نیاز مشتریان و گسترش و ایجاد تنوع در سبد محصولات خود محصولی را معرفی کرده که تبدیل به گزینه ای سرسخت در کلاس خودروهای آفرودی شده است.

BJ40 از سرزمین چشم بادامی ها است و محصولی از شرکت بایک که کمی هم در دسته خودروهای سلبریتی هم قرار می گیرد. نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد که بخشی از این شهرت این بی راهه نورد به علت شباهت قابل توجه چهره اش با جیپ نبوده است.

برند بایک برای ایرانی کمی غریبه بوده اما پس از معرفی و نمایش BJ40 در نمایشگاه خودرو اصفهان توسط دیار خودرو، این محصول توانسته توجهات بسیاری به خود جلب کند.

چهره بایک BJ40 از سال 2014 تاکنون دست خوش تعییر خاصی نشده، جز اینکه در سال 2019 بایک با فیس لیفتی محدود آن را روانه بازار کرد. طی این سال ها نسخه لانگ و 2 درب این خودرو پا به بازار گذاشته و نسخه وارد شده بازار ایران، نمونه فیس لیفت شده، است.

ظاهر این شاسی‌بلند، با سایر محصولات چینی کاملا متفاوت بوده و برای طراحی‌اش از جیپ رانگلر الهام گرفته شده است. جلوپنجره متمایز آن خطوط U شکل کرومی دارد و با مه‌شکل‌های مستطیلی، هماهنگ هستند. ظاهر این شاسی‌بلند چینی کاملا عضلانی است‌ و با گلگیرهای برآمده، حس آفرودی را منتقل می‌کند.

ویژگی منحصر به‌ فرد دیار BJ40، امکان باز شدن سقف، درها و قسمت عقب خودروست که کاربری شبیه به فورد برانکو و جیپ رانگلر را ایجاد کرده است. این شاسی‌بلند در 2 نسخه چهار در (C) و دو در (F) عرضه می‌ شود.

این بار برخلاف بیرون، کابین خودرو تشابه زیادی با دیگر شاسی‌ بلند آفرودی یعنی مرسدس بنز G کلاس دارد و بنابراین، در اینجا شباهت زیادی با رانگلر به چشم نمی‌خورد. به همین علت کابین این خودرو وام دار الگوهای طراحی کابین G کلاس بوده و در کابین BJ40 با دریچه‌های تهویه کرومی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ایستاده در بالای داشبورد، صفحه آمپر دیجیتالی و طراحی مدرن کنسول میانی با انتخاب‌گرهای الکترونیکی، شاهد فضای نسبتاً لوکسی هستیم.

قلب تپنده بایک BJ40 برای هر 2 نسخه 2 درب و 4 درب، پیشرانه ای 2 لیتری توربوشارژر است. این موتور قادر است 225 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. ناگفته نماند که مصرف سوخت این پیشرانه حدود 10 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود که با توجه به باک 75 لیتری خودرو، نیازی ندارید در بازه‌های زمانی کوتاه به پمپ بنزین مراجعه کنید. پیشرانه BJ40 از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 پیروی می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع جناغی با فنر مارپیچی است و چرخ‌های عقب نیز از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می‌برند. ترمزهای خودرو در هر چهار چرخ نیز از نوع دیسکی هستند. سایز لاستیک بایک BJ40 نیز 245/65R17 اعلام شده است و رینگ‌های خودرو نیز از نوع آلومینیومی 17 اینچی هستند. با این حال مالکان می‌توانند لاستیک‌های دو سایز بزرگتر را روی بایک BJ40 نصب کنند.

بایک BJ40 از تجهیزاتی همچون؛ رکاب جانبی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، تریم چرمی کابین و فرمان، کروز کنترل، سیستم صوتی با 8 بلندگو به همراه نمایشگر 12.3 اینچی لمسی، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه دوگانه، سقف جدا شونده، دی‌لایت و هدلایت.

همچنین از نظر ایمنی هم مجهز به؛ 2 کیسه هوا، سیستم‌های ترمز کمکی، کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری، ترمز پارک برقی و سیستم مقاومت در برابر واژگونی از جمله تجهیزات ایمنی این جیپ چینی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی