پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

اختیار مدیریت بازار خودرو را نداریم

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: بنا به دلایلی وزارت صمت نتوانست در مدیریت بازار خودرو از اختیارات خود استفاده کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت پیرامون اظهارات برخی از مسئولین در خصوص صنعت خودرو، اعلام کرد: صنعت خودروی کشور در طول 4 سال گذشته تحت تأثیر تحریم های بین […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: بنا به دلایلی وزارت صمت نتوانست در مدیریت بازار خودرو از اختیارات خود استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت پیرامون اظهارات برخی از مسئولین در خصوص صنعت خودرو، اعلام کرد: صنعت خودروی کشور در طول 4 سال گذشته تحت تأثیر تحریم های بین المللی با تنش های مختلفی روبه رو بود به نحوی که میزان تولید خودرو کاهش و‌حتی به کمتر از 50 درصد ظرفیت اسمی خود رسید.

وی با بیان اینکه وزیر صنعت برای بهبود وضعیت این صنعت قول داد تا جریان تولید را تثبیت و حتی افزایش تولید را محقق کند، افزود: این اتفاق در سال 1401 افتاد ‌و میزان تولید خودرو در این سال 40 درصد رشد پیدا کرد. علاوه بر این در این سال تحویل خودرو به مشتریان هم شاهد رشد 42 درصدی بود.

سخنگوی وزارت صنعت با تأکید بر اینکه وزارت صمت به دلایلی نتوانست از اختیارات خود برای مدیریت بازار صنعت خودرو استفاده کند، گفت: مخصوصا در بخش قیمت خودروامکان استفاده از ظرفیت ها فراهم نشد زیرا شورای رقابت در آذرماه به این حوزه ورود پیدا کرد و‌ عملا اختیار قیمت گذاری خودرو از وزارت صمت سلب شد.

وی به اقدامات مثبت وزارت صمت در کاهش هزینه تمام شده خودرو اشاره کرد و افزود: با کاهش هزینه تمام شده خودرو امکان رشد تولید خودرو در سال 1401 محقق شد و حتی در این سال زیان انباشته خودروسازان منفی شد.

قالیباف تصریح کرد: صنعت خودرو کارنامه موفقی در سال 1401 داشت و حتی براساس برنامه ریزی ها تولید حداقل 1 میلیون 600 دستگاه تولید در سال جاری تعریف شده است.  .

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی